خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از الله وردی تا نیکبخت

دربی در حالی به شماره هشتاد و هشتم می رسد که در تاریخ پنجاه ساله این شهرآورد بسیاری از چهره ها محبوب هواداران و برخی نیز منفور بوده اند.

به گزارش ورزش سه دربی در حالی به شماره هشتاد و هشتم می رسد که در تاریخ پنجاه ساله این شهرآورد بسیاری از چهره ها محبوب هواداران و برخی نیز منفور بوده اند.

امروز هشتاد و هشتمین دربی پایتخت برگزار می شود. مسابقه ای که نزدیک نیم قرن تاریخ فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. در تمام این سال ها بسیاری از چهره ها با توجه به عملکردشان چهره های محبوب و ماندگار این بازی ها و تاریخ باشگاهشان شده اند؛ اما برخی از بازیکنان و عوامل این مسابقه نیز منفورهای تاریخ دربی هستند.

1- مهدی هاشمی نسب

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

تا قبل از اینکه او در سال 79 از پرسپولیس به استقلال برود منفورهای دربی کسان دیگری بودند؛ اما هاشمی نسب که 4 گل در دربی ها برای پرسپولیس به ثمر رسانده بود با مبلغی قابل توجه به استقلال پیوست و در اولین دربی گل زد، بیهوش شد و تمام این ها او را تبدیل به شماره 1 منفورترین های دربی کرد.


2- علیرضا نیکبخت واحدی

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

ستاره استقلال در دفاع چپ بعد از اختلافاتی که با امیرقلعه نویی داشت در سال 85 به پرسپولیس پیوست. او که با لباس استقلال اصولا دربی باز نبود با لباس پرسپولیس با ضربه سر دروازه این تیم را در دربی شصت و دوم باز کرد و به سبک پله در فینال جام جهانی 1970 خوشحالی کرد تا نفر دوم منفورها لقب بگیرد.


3- احمدرضا عابدزاده

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

عابدزاده در سال 72 و بعد از مصدومیتی که نصیبش شد به پاس رفته و از آنجا به پرسپولیس آمد. او به عنوان بزرگترین دروازه بان دوران جدید فوتبال ایران، در هیچکدام از دربی ها نباخت و در چند دربی جنجالی نیز مثل بازی شماره 38 در سال 73 نیز حضور داشت. او سومین منفور بزرگ دربی ها در این لیست است.


4- جواد الله وردی

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

او بعد از دربی شماره 12 که در شهریور سال 52 برگزار شد تبدیل به منفور آبی ها شد. شاید او یکی از اولین منفورهای تاریخ دربی باشد. بعد از باخت شش بر صفر استقلال در دربی، برخی ها به او اتهاماتی وارد کردند و باعث جدایی الله وردی از استقلال شدند. او در آن بازی یکی از مدافعان استقلال بود.


5- شاهرخ بیانی

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

شاهرخ بیانی هیچگاه آنقدر که باید مورد نفرت هواداران استقلال قرار نگرفت؟ چرا؟ مشخص نیست؛ اما شاهرخ در سال 65 و به خاطر آنچه خودش اختلاف با مدیران وقت استقلال عنوان کرده به پرسپولیس آمد و در دربی شماره 27 که خرداد سال 65 برگزار شد دو گل به استقلال زد و خوشحالی جالبی هم کرد. او سال بعد و بعد از کسب عنوان آقای گلی با لباس پرسپولیس به استقلال بازگشت و برای تیمش در دربی 33 گلزنی کرد.


6- علی انصاریان

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

او البته دوران باشکوهی در استقلال نداشت و شاید ابراز پشیمانی هایش باعث شد تا هیچوقت به اندازه کسانی مثل هاشمی نسب منفور نشود. او در سال 85 از پرسپولیس جدا شد و به استقلال رفت. او همیشه از این انتقال به عنوان بدترین اتفاق زندگی اش یاد کرده؛ اما انصاریان که زمانی محبوب پرسپولیسی ها بود دیگر هیچوقت آن محبوبیت را به دست نیاورد.


7- علی علیزاده

۷ منفور تمام دربی‌ها؛ از نیکبخت تا هاشمی نسب

شاید اگر در دربی شماره 66 در بهمن سال 87 علی علیزاده آن اشتباه را نمی کرد امروز نام او در لیست منفورها نبود؛ اما در دقیقه نود و آن هند عجیب و غریب برد استقلال را با مساوی عوض کرد. علیزاده با آن هند تبدیل به منفور شماره 7 دربی ها شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا