خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرلشکر باقری: برای اداره کشور به سازوکار دفاع مقدس برگردیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که «برای اداره کشور باید به سازوکار دفاع مقدس باز گردیم» ،گفت: اگر انتظار داریم که آمریکا یا اروپا یا دیگری که سر میز ممکن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشکلات ما را حل کنند ، اشتباه می‌کنیم و اگر دیر به این اشتباه پی ببریم فرصت جبران را نداریم.

به گزارش ایسنا سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که  در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: امام بزرگوار ما به حقیقت فرمودند که نقش عزیزان جهاد سازندگی، کمتر از نیرو‌های نظامی در طول ۸ سال دفاع مقدس نبوده است.

وی با اشاره به نقش برجسته جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، افزود: امروز سالروز عملیات ثامن‌الائمه است و هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که اقدامات مهندسی جهاد سازندگی برای این عملیات از جمله احداث جاده راهبردی وحدت، نقش بسیار مهمی در شکست حصر آبادان داشت. مقدمات جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی، از زمانی آغاز شد که مردم کشور ما برای به پیروزی رساندن انقلاب در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند. مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کمی و کیفی ارتش آغاز شد و این ارتش بعثی جائر، خودش را برای یک تجاوز بزرگ آماده می‌کرد.

وی با بیان این‌که «ما در دفاع مقدس، سیم خاردار و گونی برای ساختن سنگر نداشتیم، اما مقاومت کردیم و پیروز شدیم»، عنوان کرد: در مقاطعی از دفاع مقدس به مردم اعلام می‌شد که برای ساختن سنگر در جبهه‌ها، گونی‌های شکر و برنج خود را به جبهه برسانند. ما با این‌گونه مشکلات و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کردیم درحالی که رژیم بعث عراق در روز‌های نخست جنگ ۴۰۰ فروند جنگنده داشت و در پایان جنگ هم ۷۰۰ فروند جنگنده پیشرفته روز دنیا را از شوروی و کشور‌های اروپایی دریافت کرده بود. ایرانی که روزی در کنار کارخانه نورد در ۱۰ کیلومتری اهواز با ارتش بعث می‌جنگید و ما مطمئن نبودیم که صبح فردای آن روز اهواز تصرف می‌شود یا نه و ایرانی که تمام شهرهایش زیر بمباران و موشک‌باران صدام بود و منافقین هم روزی ۵۰ تا ۶۰ نفر از مردم را می‌کشتند و تحریم هم چندبرابر حال‌حاضر بود، امروز در صد‌ها کیلومتر دورتر از خاک کشور با تهدید درگیر است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امروز عناصری از مجربین جنگ ما به عنوان مستشار به دعوت سوری‌ها و عراقی‌ها به آنجا می‌روند و مشورت می‌دهند و در حدی آموزش می‌دهند و هدایت کلی می‌کنند و این اتفاقات می‌افتد.

وی گفت: کار سوریه تمام بود. ۸۰ درصد سوریه سقوط کرده بود و روسیه‌ای هم نبود. چه اتفاقی افتاد؟ چه شده که امروز دیگر حرفی از سرنگونی بشار اسد و جابجایی حکومت سوریه نیست. در عراق هم آگاهان نظرشان بر این است که زبانم لال، قطعا بغداد و عتبات عالیات سقوط می‌کرد .اما چه اتفاقی افتاد؟ عده‌ای که نفس دفاع مقدس داشتند رفتند کمک کردند و مرده زنده شد و معجزه اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: اگر انتظار داریم که آمریکا یا اروپا یا دیگری که سر میز ممکن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشکلات ما را حل کنند هیهات، اشتباه می‌کنیم و اگر دیر به این اشتباه پی ببریم فرصت جبران را نداریم.

بر اساس گزارش سپاه نیوز باقری با بیان این‌که «امروز کشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است»، گفت: هنوز محرومیت‌ها دیده می‌شود و جای جهاد سازندگی در کشور خالی است. برای اداره کشور در زمان حال باید به سازوکار دفاع مقدس باز گردیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا