خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حماس سخنان محمود عباس در سازمان ملل را محکوم کرد

«جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) سخنان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده و این سخنان را تکراری خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تکراری بود و وی در سخنرانی خود راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره را نادیده گرفت.

این جنبش همچنین اعلام کرد: سخنرانی محمود عباس بیانگر وضعیتی است که سیاست‌های وی ما را به آنجا کشانده است و همچنین ناشی از اشتباهات وی به دلیل عدم پیش‌بینی رفتار طرف‌های مختلف به رغم هشدارهای تمامی گروه‌ها و آزادگان ملت فلسطین است.

طبق این بیانیه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی، راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه و قهرمانی‌های مردم غزه را نادیده گرفت. اینکه محمود عباس در سخنرانی خود به غزه و قهرمانی‌های مردم نپرداخت، در راستای دامن زدن به وضعیت دودستگی‌ها بود و چراغ سبزی را به اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌ها و کشتارهای بیشتر و تسهیل در اجرای معامله قرن می‌دهد.

جنبش حماس همچنین ادامه دادن محمود عباس به روند مذاکرات‌ها را محکوم و اعلام کرد: تاکید محمود عباس در سخنرانی‌اش برای ادامه دادن به مذاکرات پس از برپایی صدها کنفرانس و سفر صرفاً یک وقت تلف کردن و شکستی مجدد است و فرصتی را به دشمن جهت تغییر واقعیت سیاسی از طریق شهرک‌سازی و یهودی‌سازی و تلاش اسرائیل برای از بین بردن حق بازگشت از طریق تعطیلی آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌دهد؛ تمامی این اقدامات توسط اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که هماهنگی امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان ادامه دارد. دست مقاومت در کرانه باختری بسته است و مردم در بیان مخالفت خود با شهرک‌سازی‌ها و یهودی سازی فلسطین با محدودیت مواجه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: توصیف کردن مقاومت از تریبون سازمان ملل به عنوان “شبه نظامی”  یا “تروریسم” و مخالفت عباس با سلاح مقاومت ضربه‌ای بزرگ به پیکره ملت، تاریخ، مقاومت و شهدای ملت فلسطین است.

جنبش حماس از محمود عباس خواست تا فورا هماهنگی امنیتی و هرگونه همکاری با اسرائیل را متوقف کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا