خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش قیمت خودرو متناسب با توان بازار است

/ مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو /

«بابک صدرایی» مدیر بازاریابی برند «چری» شرکت «مدیران خودرو» در مصاحبه با انصاف نیوز، می‌گوید: افزایش 55 درصدی قیمت خودرو متناسب با توان بازار و علی‌الحساب است، وقتی قیمت ارز چند برابر شده است و خودروساز حتی برای تامین ارز 13500 تومانی سامانه‌ی نیما با مشکل روبرو است چرا نباید افزایش قیمت خودرو داشته باشد؟!

در پی افزایش قیمت خودرو، مشتریان شرکت مدیران‌خودرو در تماسی با سایت انصاف نیوز گفتند: «شرکت مذکور به صورت غیرقانونی اقدام به افرایش قیمت کرده است» اما مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو، می‌گوید: شرکت خیلی ملاحظه کرده است که 55 درصد افزایش قیمت داده، چون اگر بنا به افزایش قیمت متناسب با قیمت ارز بود باید افزایش 100درصدی می‌دادیم.

او افزود: شرکت اگر بخواهد برای خرید و ثبت سفارش خود در سامانه‌ی نیما ارز تهیه کند، با این شرط که اگر لطف بشود و ارزی هم پیدا شود، قیمت آن 13500 تومان است!

صدرایی گفت: پیش‌تر ارز موجود در سامانه‌ی نیما از 8500 تومان بود اما در حال حاضر 13500 تومان است؛ اگر عملا قیمت 8500 تومانی ارز که مربوط به ماه قبل است را هم ملاک قرار بدهیم، خودروساز چگونه می‌تواند قیمت خودرو را افزایش ندهد، خودروسازی که وابستگی ارزی دارد، قطعاتش را وارد و مونتاژ می‌کند.

او افزود: در چندوقت اخیر قیمت همه‌ی کالاها تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. خودرو هم کالا است و نیاز به تامین ارز دارد و طبیعتا قیمت آن افزایش می‌بابد. از طرفی زمانی که شرکت برای مشتری‌ها دعوت‌نامه می‌فرستد در آن به غیرقطعی بودن قیمت خودرو اشاره می‌کند. البته هر خودرویی را که با قیمت قطعی فروختیم با قیمت قطعی هم به مشتری تحویل دادیم.

او درمورد شرایط واگذاری گفت: علی‌الحساب قیمت را عنوان می‌کنیم و باتوجه به شرایط ارزی روز مملکت قیمت نهایی محاسبه و مابقی پول از مشتری دریافت می‌شود.

صدرایی در پاسخ به اینکه مبنای محاسبه‌ی این افرایش قیمت چیست، گفت: قبلا خودرو با ارز 4200 تومانی وارد می‌شد اما بعد از شکل‌گیری سامانه نیما و افزایش قیمت ارز قیمت‌ خودرو نیز افزایش یافت. خودروساز چگونه می‌تواند با قیمت همان روزی که ارز 4200 تومانی می‌گرفت خودرو را تحویل دهد!

او افزود: با اینکه ارز بیش از دو برابر شده است اما شرکت  فعلا تصمیم گرفته است که 55 درصد افزایش قیمت بدهد. از طرفی ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و شرایط به چه نحوی پیش می‌رود، اما اگر به شکل مساعدی پیش رفت و قیمت ارز کاهش پیدا کرد، مدیران خودرو هم تعدیل قیمت خواهد داشت.

صدرایی با اظهار اینکه برای تامین ارز حتی در سامانه‌ی نیما و قیمتی بالاتر از 8500 تومان هم مشکل داریم، گفت: در حال حاضر هیچ خودروسازی مثل سابق نه شرایط واگذاری خودرو به صورت اقساط را دارد و نه جرات می‌کند با قیمت قطعی خودرویش را بفروشد چون ضرر می‌کند.

مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو، گفت: اگر وضع ارز به همین شکل ادامه پیدا کند ما افزایش قیمت بعدی هم خواهیم داشت، و این افزایش 55 درصدی شرکت، تصمیم‌گیری مالی مدیریت شرکت است که با توجه به توان بازار اتخاذ کرده است.

او گفت:در حال حاضر ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور هم فروش خودرو به صورت قطعی ندارد، چون بخشی از قطعات خود را ارزی و بخشی دیگر را ریالی تامین می‌کند که حتی بخش ریالی آن هم افزایش قیمت پیدا می‌کند.

او افزود: اگر قرار باشد شرایط به این شکل ادامه پیدا کند عملا باید بگویند خودروساز‌ها تعطیل کنند، چطور می‌شود که ارز افزایش چند صد درصدی داشته باشد اما به خودروساز بگوییم که 5درصد افزایش قیمت داشته باشد. کسی که خودرو ثبت نام می‌کند می‌داند تا تحویل خودرو هر زمان که طول بکشد ۱۰۰درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.

صدرایی گفت: این میزان افزایش قیمت به صورت علی‌الحساب است و قطعا با این وضعیت باید بالاتر و  تا ۱۰۰درصد هم می‌رفت؛ چگونه ۵ درصد افزایش قیمت بدهد؟ خودرو ساز هزینه ندارد؟خودرو ساز نیز متحمل هزینه‌هایی از جمله هزینه‌ی بیمه، مالیات، نیروی انسانی و هزینه‌های مختلف تولید است.

او افزود: این ۵۵ درصد افزایش قیمت را به صورت علی‌الحساب بردیم بالاتر؛ قطعا با این وضعیت باید تا ۱۰۰درصد هم می‌رفت؛ اما بر اساس ملاحظات و دستورات از سوی مدیریت فعلا این مقدار افزایش قیمت داده شد تا مقداری اوضاع را محک بزنیم ببینم اوضاع به چه شکلی می‌شود. برای خود ما هم غیر قابل باور است که قیمت‌ها به این سمت حرکت می‌کند، اما باید دید قیمت ارز چقدر افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. … شو بابا افزایش قیمت خودرو با توان بازار است پدر مردمو دراوردید پراید ۷ میلیونی کردید ۳۶ میلیون طلبکارم هستی بکش پایین باوووو قیمتارو مردم انقد نمیخرن تا بمونه رو دستتون باد کنه .بسه دیگ خونه مردمو کردید تو شیشه بسه قیمت برگردونید سرجاش چهارتا مثه تو سودجو پدر مردمو دراورده دیگه چرا باید قیمت ی پراید ۱۵ میلیون یهو گرون شه چرا .چرا من با هزار زحمت ۲۴ میلیون پول جمع کردم‌ الان نمیتونم ی پراید بخرم چرا باید بشه ۳۶ میلیون چرا نباید نمایندگی ماشین ب قیمت کارخونه ب من نده بده بازار بازار هم ۳۶ میلیون ب من بده بسه دیگه ی ذره ب فکر مردم باشید

  2. “افزایش قیمت خودرو متناسب با توان بازار است”
    این درست است ، مملکت که هرکی هرکیه و انصاف و مروت را هم خدا رحمت کند ، همانطور هم که اختلاس متناسب با موجودی بیت المال است و ظرفیت بانک مرکزی در چاپ اسکناس ، که دیگه صرف نمیکنه و تبدیل شده به چک پول !

  3. شرم را خورده و حيا را قي کرده ايد! با اين پول که براي يک دستگاه سرطان چيني از مردم مي گيريد، در خارج از اين کشور بباد فنا برده شده، ميتوان بهترين و با کيفيت ترين خودروي اروپائي و آمريکائي را خريد. خدا ازتان نگذرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا