خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی 2222 نفره درباره‌ی فرهاد میثمی به مسوولان

در نامه‌ی 2222 نفر از پزشکان، ناشران، دانشگاهیان و دانش آموختگان دانشگاهی، فعالان حوزه کتاب کشور و شاگردان فرهاد میثمی به مسوولان، نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی شده است.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این نامه در پی می‌آید:

به نام او که اول است پیش از هر‌چیز، بی‌هیچ آغازی

مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران

سلام و عرض ادب و احترام

ما 2222 نفر از پزشکان، ناشران، دانشگاهیان و دانش آموختگان دانشگاهی، فعالان حوزه کتاب کشور و شاگردان دکتر فرهاد میثمی، موسس و مدیر‌مسوول انتشارات اندیشه‌سازان معتقدیم جای ایشان ولو برای تحقیقات مقدماتی پیرامون اعتقادات و انتقادات و به‌طور کلی اتهاماتش – فارغ از قبول یا رد آن‌ها – در زندان نیست.

فرهاد میثمی یکی از نخبه‌های دلسوز وطن و مردم این کشور است که سال‌ها نقش متفاوت و بسزایی در انتخاب مسیر تحصیلی و زندگی جوانان این مرز و بوم داشته است. او انتقادات خود را از راه‌های مسالمت‌جویانه و خشونت‌پرهیز مطرح کرده که الزاماً همه امضا کنندگان این نامه با همه آن موارد، موافق و هم‌عقیده نیستیم اما این نوع برخورد با او را نه تنها شایسته یک معلم، یک پزشک و یک ناشر بلکه شایسته هیچ مخالفی در کشور شیعه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) نمی‌دانیم که حتی با قاتل خویش نیز از بدرفتاری تحذیر می‌داد.

ما و یقیناً بسیاری از مردم به شدت نگران جان این فرزند و سرمایه ایرانیم و تقاضا می‌کنیم در این دوران سخت انواع هجمه‌های فرهنگی و سیاسی بیگانگان، با آزادی وی به قید کفالت یا ضمانت و رسیدگی در فضایی آرام و بدون التهاب به اتهاماتش، جلوه‌ای از رأفت اسلامی و حقوق انسانی را به نمایش بگذارید.

فرهاد میثمی فقط یک نخبه نیست. بسیاری از نخبگان ایرانی در سراسر جهان، شاگردی این معلم متفاوت را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند. دکتر میثمی نخبه‌ای ‌است معلم هزاران نخبه کشور.

از سویی شأن و منزلت و کرامت انسانی هر معلمی به ویژه دکتر فرهاد میثمی از مسوولین قضایی انتظار رویکرد دیگری را رقم می‌زند.

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و رییس کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس، جناب آقای دکتر حسینعلی شهریاری و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت‌الاسلام احمد مازنی نیز درخواست می‌کنیم ضمن ابلاغ این نگرانی در صحن دولت و مجلس، پی‌گیر وضعیت اورژانسی دکتر فرهاد میثمی و طرح خواسته‌ی ما باشند.

وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً

و هر كه انسانى را زنده كند (و از مرگ يا انحراف نجات دهد) گويا همه‌ى مردم را زنده كرده است. مائده-۳۲

به پیوست نامه، فهرست کامل اسامی 2222 نفر امضاکنندگان را در 22 صفحه تقدیم کرده و یادآور می‌شوم که این تعداد فقط ظرف 48 ساعت پس از یک فراخوان ساده -از ظهر پنجشنبه تا ظهر شنبه- با اشتراک همین نامه در شبکه‌های اجتماعی به یک گروه مجازی پیوسته و آن را با ذکر مشخصات خود تأیید کرده‌اند.

به یاد او که آخر است پس از هر چیز، بی‌هیچ پایانی

هفتم مهرماه ۱۳۹۷ مصادف با نوزدهم محرم‌الحرام ۱۴۴۰

مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده و نشریه طبیب

دکتر فرهاد تیمورزاده

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دکتر میثمی در زمانی که من دانش آموز پیش دانشگاهی بودم و برای کنکور آماده می شدم، به علت اینکه وضعیت مالی خانواده ام برای شرکت در کلاس های کنکور مناسب نبود، اجازه دادند به صورت رایگان در کلاس های زیست شناسی پیش دانشگاهی ایشان شرکت کنم.
    به نظر من ایشان نمونه یک انسان و معلم شریف هستند. ایشان در هر جایگاهی که باشند برایم ارزشمند هستند چرا که اجازه ندادند کسی از دلیل عدم پرداخت هزینه کلاس هایم مطلع شود و خجالت زده شوم.
    همیشه دعاگویشان هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا