خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان بازی مهران غفوریان در سریال «زخم کاری: بازگشت» طبق الگوی نمایشنامه هملت

فیلم نیوز نوشت: با قتل رضا شفاعت توسط میثم در قسمت دهم سریال «زخم کاری: بازگشت»، بازی مهران غفوریان در این سریال به پایان رسید. در همین قسمت، پای مهراوه شریفی‌نیا، بازیگر نقش پانته‌آ به سریال باز شد. طبق الگوی «هملت»، پس از این قتل، حالا باید منتظر خودکشی شیدا، بازگشت پسر شفاعت و نبرد تن‌به‌تن او با میثم و نوشیدن جام زهر توسط سمیرا باشیم.

«زخم کاری: بازگشت» براساس نمایشنامه «هملت» ویلیام شکسپیر ساخته شده و میثم در جایگاه هملت قرار دارد و مالک، روح پدری که واقعیت را به او می‌گوید. گرچه میزان حضور مالک در فصل دوم این سریال در حد روح پدر هملت نیست و هنوز بعد از ده قسمت نمی‌دانیم جواد عزتی دقیقا در این فصل چه می‌کند اما به طور طبیعی وقتی میثم را هملت در نظر بگیریم، چیدمان سایر شخصیت‌ها هم مشخص می‌شود.

در نمایشنامه «هملت» پولونیوس، مشاور ارشد کلادیوس، عموی خیانتکار هملت و پدر افولیا، معشوقه هملت است. در نمایشنامه، زمانی که هملت تلاش می‌کند مادرش را متقاعد کند که کلادیوس عامل مرگ پدرش است، پرده تکان می‌خورد و هملت گمان می‌کند، کلادیوس گوش ایستاده است. همان موقع شمشیر می‌کشد و اتفاقی به جای کلادیوس، پولونیوس را به قتل می‌رساند.

در «زخم کاری: بازگشت»، رضا شفاعت مشاور ارشد و نزدیکترین فرد به طلوعی است و تمام اوامر او را اجرا می‌کند. از طرف دیگر پدر شیدا، معشوقه میثم است. در قسمت دهم، زمانی که میثم می‌فهمد ماشینی در تعقیب اوست تلاش می‌کند او را متوقف کند اما موفق نمی‌شود و نهایتا ماشین واژگون می‌شود و باعث مرگ رضا شفاعت می‌شود.

حالا طبق الگوی هملت، اوفلیا بعد از مرگ پدر توسط معشوقش خودکشی می‌کند و برادر اوفلیا برمی‌گردد تا انتقام پدر را از هملت بگیرد. حالا طبیعتا باید منتظر خودکشی شیدا و برگشت شهریار و جنجال میان آن دو باشیم. در این بین باید دید آیا طبق همان الگو، سمیرا هم جام زهری را که قرار است میثم را بکشد خواهد نوشید یا کارگردان این شخصیت را برای فصل سوم در صحنه نگه خواهد داشت.

در قسمت دهم پای شخصیت جدیدی به اسم پانته‌آ هم به سریال باز شد. شخصیتی با بازی مهراوه شریفی‌نیا که خبر بازگشتش برای رسیدن به ارث و میراث ریزآبادی‌ها ذهن همه را درگیر می‌کند.

تا کنون ده قسمت از سریال «زخم کاری بازگشت» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در پلتفرم فیلیمو منتشر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا