خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدرک تحصیلی رییس سابق کمیسیون عمران جعلی بود [+ واکنش مهدی هاشمی]

با عدم‌ تایید مدرک کارشناسی عمران- عمران سید مهدی هاشمی که ۳سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و ۴ سال نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده، از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)، وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به معاون خود دستور داد تا پروانه اشتغال به کار مهندسی وی لغو گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه بدین شرح است:

«با سلام

با توجه به مدرک پیوست باید خیلی متاسف بود که کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و چهارسال نمایندگی مردم تهران را برعهده داشته و رئیس کمیسیو عمران مجلس شورای اسلامی بوده، دانشنامه جعلی ارایه کرده است.

این موضوع رسما از سوی دانشگاه امام حسین (ع) که دانشنامه ارایه شده به آن منتسب است طی شماره ۴۶۷۵۲ مورخ ۱۳۹۴.۶.۳۱ به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام شده است. مجددا این موضوع از سوی سرپرست حراست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از همان دانشگاه استعلام می‌شود. مدیرکل امور آموزشی آن دانشگاه طی نامه شماره ۹۲۰۶۹ مورخ ۱۳۹۷.۶.۲۴ ضمن تایید نامه پیشین مجددا اعلام داشته که مدرک نامبرده در رشته کارشناسی عمران-عمران موردتایید نمی باشد.

البته انتخاب ایشان در سال ۱۳۸۸ نیز با تردیدهای جدی همراه و اقدام غیرقانونی دولت پیشین در انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مشهود بود. همین تردید و مداخله در انتخابات هیات عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سال ۱۳۸۹ برای به کرسی نشاندن ایشان از سوی دولت در آن مقطع نیز زبان زد مهندسان بود. اکنون این شرمندگی را در پیشگاه مهندسان و ملت شریف ایران چگونه می‌توان اعلام نمود.

به هر روی، اصل حق دسترسی شهروندان به اطلاعات حکم می کند که این موضوع افشا و به اطلاع عموم برسد.

البته بدین حد نباید اکتفا کرد. پروانه اشتغال به کار مهندسی وی با توجه به اعلام جعلی بودن آن از سوی دانشگاه ذیربط باید لغو گردد. هم چنین، وی باید کلیه مبالغ و منافع مادی که بدون حق از این راه کسب نموده است را به سازمان بازگرداند. مراتب را به سازمان تهران و شورای مرکزی ابلاغ کنید.

به امید گسترش راستی و درستی در حاکمیت و جامعه و گسترش حرفه ورزی اخلاقی و مهندسی خلاقانه در کشور با همت و یاری مردم عزیز و مهندسان راست کردار و با دانش ایران.»


از آنجایی که بر اساس برخی گمانه زنی های رسانه ای و تطبیق مشخصات عنوان شده در نامه، بیشترین نامی که در ذهن ها متبادر می شد سید مهدی هاشمی رییس کمیسون عمران مجلس نهم است، خبرنگار جماران در تماسی نظرات وی در مورد نامه اخیر را جویا شد.

سید مهدی هاشمی، در واکنش به نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی نشر اکاذیب داشته اند و تشویش اذهان عمومی است و باید این را پاسخگو باشند؛ من از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم با تأکید بر اینکه ما باید ادعای محکمه پسند داشته باشیم، افزود: آقای آخوندی نمی تواند مسائل مدیریتی خودش را حل کند و پاسخگو نیست و شروع به تخریب افراد می کند. آقای آخوندی که امروز بر سر کار نیامده اند؛ چطور در این هفته ای که انتخابات نظام مهندسی است این موضوع باید مطرح شود؟ نمی توانست قبل و یا بعد از این باشد؟

وی با ابراز این ادعا که هدف سیاسی پشت این قضیه است، گفت: ما پنجشنبه انتخابات نظام مهندسی را داریم. رأس نظام مهندسی را ایشان نظارت عالی می کند؛ این موضوع هم موضوع جدیدی نیست. ایشان با این کار نمایندگان مجلس و شورای نگهبان را زیر سؤال برده است و باید پاسخگو باشد.

هاشمی ضمن عدم اظهار نظر در مورد جزئیات مسائل مطرح شده در نامه وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باید مراحل قضایی طی شود. من نمی خواهم مثل ایشان خودم دادگاه، قاضی و دادستان باشم و اتهام بزنم. ایشان زورش می رسد و می خواهد، با تخریب چهره های مقابل خود، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد و انتخابات نظام مهندسی را به نفع خودش مدیریت یا هدایت کند.

وی ادامه داد: ایشان در دوره مدیریتی خود کاری انجام نداده است؛ این کار را هم بکند برای مردم مسکن، ایمنی و راه می شود؟! فرض کنید من و دوستان من هم به نظام مهندسی راه پیدا نکنیم، ایشان فردا روز باید پاسخگوی این اتهامات و این برخورد و رفتارها باشد. با این اتهام زنی ها مشکل مدیریتش حل می شود؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا