خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترکان: دولتمردان در اظهارنظرها دقت کنند تا موجب رنجش افکار عمومی نشوند

مشاور رئیس‌جمهوری به وزرای کابینه دوازدهم توصیه کرد در اظهارنظرهای خود دقت کنند تا موجب رنجش افکار عمومی نشوند.

اکبر ترکان در گفت‌و‌گو با ایرناپلاس اظهار کرد: مراقبت کردن در گفت‌وگو و اظهارنظر لازم است، چون در اظهاراتی که افراد می‌کنند معلوم نیست کدام بخش از آن در رسانه‌ها منتشر شود. پس لازم و ضروری است افراد هنگام اظهارنظر دقت کنند تا اظهاراتشان موجب رنجش افکار عمومی نشود.

او توضیح داد: مثلاً در یک مورد، وزیری می‌خواسته توضیح دهد که ما محدودیت منابع داریم و باید از میان این منابع محدود، اولویت‌هایمان را انتخاب کنیم، اما به‌جای این جمله گفته اگر ما این هزینه را صرف کنیم که یکی دو سال عمر کسی زیاد بشود، چه فایده دارد؟! این وزیر با بیان این مطلب موجب رنجش و ناراحتی مردم شده است در حالی که می‌توانست موضوع محدودیت منابع وزارتخانه‌اش را به شیوه‌ دیگری بیان کند.

ترکان تأکید کرد: شیوه بیان و توضیح موضوعات مختلف بسیار مهم است. رسانه‌ها نمی‌توانند همه بخشهای یک گفت‌و‌گو را به‌صورت مفصل منتشر کنند، بنابراین افراد باید در بیان مطالب خود دقت کافی کنند تا یک اظهارنظر تأثیر نابهنجاری بر جامعه نگذارد.

او در پایان گفت: من توصیه می‌کنم وزرا در بیان یک موضوع، توضیحات کافی بدهند و دقت کنند تا موجب رنجش عمومی نشوند.

ایرناپلاس در ادامه نوشت: طی دو روز گذشته اظهارات حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنا و هیات مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شده است.

ویدیویی از قاضی‌زاده هاشمی در یک برنامه تلویزیونی منتشر شده که او در پاسخ به مشکلات خانواده‌های بیماران خاص برای تأمین هزینه سنگین داروهای مربوط به این بیماری‌ها و دلیل عدم اجازه واردات این داروها از سوی وزارت بهداشت می‌گوید: «آیا مردم اجازه می‌دهند که برای افزایش دو یا سه سال عمر یک بیمار، ما سالی یک میلیارد تومان هزینه کنیم؟…من نمی‌دانم شیرخشک مردم را تأمین کنم، واکسن‌شان را تأمین کنم یا داروهایی که ممکن است دو یا سه سال عمر بیماران را افزایش دهد؟!» دیروز علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهاراتی کرده که واکنش برانگیز شد. او در همایش هفته دفاع مقدس گفته است: «از یمنی‌ها مقاومت یاد بگیریم. به‌جای لباس لنگ می‌پوشند و نان خشک می‌خورند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای ترکان مردم اونقدر مشکل دارند که دیگه به حرفای صدتا یک غاز نامسئولین گوش نمیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا