خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای شکایت مهدی خزعلی از انصاف نیوز [+تکمیلی]

مهدی خزعلی به خاطر انتشار مصاحبه‌ای با فرهاد تیمورزاده که به اختلافات بر سر مالکیت انتشارات حیان پرداخته بود [لینک] و همچنین انتشار یادداشت سیدمهدی صدرالساداتی درباره‌ی طلب حلالیت از رضا پهلوی [لینک]، از انصاف نیوز شکایت کرد.

اردیبهشت ماه

در پی ادعاهای فرهاد تیمورزاده، مالک انتشارات تیمورزاده در اردیبهشت ماه، مبنی بر کلاهبرداری مهدی خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی و مدیر فعلی انتشارات حیان، در فرآیند کسب مالکیت این انتشارات و همچنین مراوده با سعید مرتضوی در پرونده، خزعلی در گفت‌وگویی با انصاف نیوز در همان ماه آنها را رد کرد و در واکنش به ادعای تیمورزاده گفت که مرتضوی دشمن او بود و حتی تیمورزاده امضایش را جعل کرد بود؛ خزعلی حتی مدعی شد که تیمورزاده در زمان پایان آن ماجرا، در مقابل او دولا شده و عذرخواهی کرده است.

چند روز اخیر

در این باره انصاف نیوز با تیمورزاده در شهریور ماه گفت‌وگویی کرد که طی آن تیمورزاده، خزعلی را به فریب کاری متهم کرد و ماجرای معذرت خواهی خود را از خزعلی رد کرد و او را به این متهم کرد که تلاش می‌کرده از موقعیت‌های مختلف علیه او استفاده کند.

بعد از انتشار این گفت‌وگو، خبرنگار انصاف نیوز با مهدی خزعلی تماس گرفت و مصاحبه را برای او ارسال کرد. خزعلی در ابتدا وقتی متن مصاحبه را خواند، ادعاهای تیمورزاده را به صورت کامل کذب خواند و از خبرنگار به خاطر انجام این مصاحبه تشکر کرد.

خزعلی گفت که دلیل تشکرش این است که تیمورزاده در این مصاحبه به تمام اتهام‌های خود اعتراف کرده و علیه خود صحبت کرده است. به گفته‌ی او، «آنطور که از این مصاحبه پیداست همه طرفدار تیمورزاده بودند و ضد من صحبت کردند حتی آقای مروی نیز به تیمورزاده گفته است که از من شکایت کنند. این در حالی است که حتی در مصاحبه ذکر شده پدر من، آیت الله خزعلی، برای من به هیچ کس سفارش نکرده است و این را خود تیمورزاده هم اقرار کرد. تیمورزاده هیچگونه مدرکی برای اتهام‌هایی که به من وارد کرده است، ندارد! اما من مدارکی علیه تیمورزاده دارم که تا به حال آن‌ها را فاش نکرده‌ام».

آقای خزعلی همچنین به خبرنگار انصاف نیوز گفت که از طریق ایمیل یادداشتی را درباره‌ی ادعاهای تیمورزاده ارسال می‌کند تا در سایت منتشر شود.

اما چند روز بعد که خبرنگار انصاف نیوز پیگیر یادداشت شد، خزعلی به او گفت که از نوشتن یادداشت منصرف شده است و از خبرنگار و مدیر مسوول سایت دعوت کرد تا برای مشاهده‌ی مدارک به دفتر او بروند؛ هر چند بازهم خبرنگار انصاف نیوز در این باره پیگیری کرد اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه روز شنبه خزعلی در کانال تلگرامی خود، اطلاع داد که از انصاف نیوز و تیمورزاده شکایت قضایی کرده است.

خبرنگار انصاف نیوز روز دوشنبه – امروز – با خزعلی تماس گرفت و به قرار قبلی یعنی انتشار یادداشت جوابیه و نشان دادن مدارک اشاره کرد اما او گفت که از تیترهای خبرهایی درباره‌ی خود از جمله در زمان اعتصاب غذا در زندان اعتراض دارد و آن تیترها را مغرضانه خواند. او گفت: «آیا درست است  یک نفر بدون مدرک علیه کسی صحبت کند و شما بدون آنکه حتی یک سوال از من بپرسید اتهام‌های او را منتشر کنید؟».

این در حالی است که درباره‌ی ماجرای انتشارات حیان تا کنون 3 مطلب در انصاف نیوز منتشر شده است:

1 – بازنشر یادداشت فرهاد تیمورزاده در اردیبهشت ماه [لینک]

2 – مصاحبه‌ی انصاف نیوز با مهدی خزعلی در پاسخ به یادداشت تیمورزاده در اردیبهشت ماه [لینک]

3 – مصاحبه‌ی انصاف نیوز با فرهاد تیمورزاده درباره‌ی مصاحبه با خزعلی [لینک]

خزعلی در ادامه‌ی گفت‌وگوی امروز همچنین گفت: البته من دوست ندارم برای هیچ رسانه‌ای مشکلی پیش بیاید زیرا رسانه رکن چهارم دموکراسی است. شما اگر حسن نیت دارید اخبار مربوط به شکایت من از انصاف نیوز را در سایت منتشر کنید و مصاحبه‌ی خود را با تیمورزاده حذف کنید.

خبرنگار انصاف نیوز در این باره توضیح داد: رویه‌ی حرفه‌ای ما این است که به هیچ وجه خبری در سایت حذف نخواهد شد اما می‌توانید جوابیه خود را بفرستید تا طبق قانون و رویه‌ی حرفه‌ای، منتشر کنیم.

 

دو متن کانال مهدی خزعلی

مهدی خزعلی روز شنبه در کانال تلگرامی خود در یادداشتی با تیتر «شکایت از سایت انصاف نیوز و فرهاد تیمورزاده!» نوشت:

«به دنبال نشر مطالب خلاف واقع، موهن و کذب توسط انصاف نیوز تحت عنوان مصاحبه با فردی معلوم الحال که 24 سال قبل توسط داورهای منتخب خودش و کارشناسان رسمی دادگستری و چند دادگاه پیاپی محکوم و 24 سال قبل به اتهام جعل، استفاده از سند مجعول و خیانت در امانت بازداشت و روانه زندان شده بود! ناگزیر شدم امروز شکواییه‌ای را تنظیم و جهت پیگیری قضایی تقدیم وکیل نمایم!

اینجانب به حرمت همسر و فرزندانش نمی‌خواستم آبرویش بریزد و تمام این سالها لب فرو بستم، اما نامبرده بارها در انجمن پزشکان، انجمن ناشران و فضای مجازی به هتاکی و دروغپردازی روی آورد و صد البته در همه آن محیط‌ها محکوم شد، متاسفانه سکوت و صبر حقیر موجب تجری او شده است، هنوز هم رعایت کرده و دهها برگه دال بر خطا و تخلف وی را منتشر نمی‌کنم و آبرویش را نمی‌ریزم و طبق گذشته مدارک را به دادگاه ارائه می‌نمایم تا از مسیر قانونی به کیفر اهانت، افترا و نشر اکاذیب برسد.

دوستان و همکاران عزیز پزشک و ناشر، شاهد این صبر و تحمل هستند! و اینک نیز به توصیه همان عزیزان ناچار به طرح شکایت شدم، دوستان می‌گویند: «تو متعلق به خودت نیستی که بخواهی گذشت کنی! او تو را هدف نگرفته، که اگر می‌خواست چنین کند، در این 24 سال می کرد، او اندیشه را هدف گرفته است!» حسبنا الله و نعم الوکیل، مهدی خزعلی»

متن دوم:

خزعلی روز یکشنبه نیز در کانال تلگرامی خود نوشت:

«شكايت كيفرى از انصاف نيوز بخاطر مصاحبه سراسر كذب و موهن فرهاد تيمورزاده و شبنامه كذب سيد مهدى صدرالساداتى امروز توسط معاون دادستان و سرپرست دادسراى فرهنگ و رسانه جهت رسيدگى به شعبه ٩ بازپرسى ارجاع شد! و من الله التوفيق، مهدى خزعلى، ٩٧/٧/٨»

 

[تکمیلی در ساعت 11:22]

بخشی از رای دادگاه بدوی

«مهدی خزعلی روباه مکاری است که بارها فریبش را خوردم»با توجه به اتهاماتی که آقای خزعلی در مصاحبه‌ی اول (اردیبهشت ماه) و در متن کانال خود مطرح کرده، بخشی از رای دادگاه بدوی اختلاف بر سر انتشارات حیان که آقای تیمورزاده در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، در پی می‌آید:

«از جهت [اتهام] نشر اکاذیب معنونه: مشارالیه انجام معامله و فروش سهام خود و برادرش را به آقای مهدی خزعلی قبول نداشته و با ارسال نامه  به پدر و دیگر اقوام شاکی، خواسته به نوعی آنان را مطلع از قضایا نماید و متصور نیست که قصدش تشویش اذهان عمومی باشد. درخصوص اینکه مشخص و معلوم نیست که وجهی دریافت داشته برای موسسه ای که چندین سال برای آن زحمت کشیده و به نظر او اموالش در خطر نابودی قرار گرفته مبادرت به این عمل نموده و در مورد کلاهبرداری معنونه از سوی شاکی و وکیل ایشان به شرح منعکس در پرونده و استدلال آنها که وام دارای خصوصیات و شرایط خاص بوده به مصرف معینه از سوی وزارت ارشاد اسلامی که چاپ 3 جلد کتب تخصیص یافته بود، اولا آقای فرهاد تیمورزاده بارها گفته مبلغ دریافتی به طلبکاران حیان داده شده ثانیا آقای مهدی خزعلی خود سهامدار موسسه بوده همان زمان می بایستی از این عمل جلوگیری می کرد نه پس از بروز اختلاف به نظر می رسد. آقای شاکی اطلاع کامل از نحوه خرج کردن وام دریافتی داشته و در مورد سرقت عنوان شده مطلقا موضوع فوق در موسسه مصداق نداشته و دلیلی در این مورد ارائه نگردیده درخصوص 3مورد مذکور(نشر اکاذیب، کلاهبردی سرقت) حکم به برائت آقای فرهاد تیمورزاده نجار صادر و اعلام می‌گردد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من کاری به ادعاهای طرفین و درستی یا نادرسی انصاف نیوز در مصاحبه ها و چگونگی چیدمان کلمات ندارم، اما سوال می کنم اگر سوء نیت نداشتید( هم شما و هم آقای تیمور زاده) چرا رای دادگاه بدوی را منتشر کرده اید؟!، چرا رای قطعی و نهایی را در معرض قضاوت ننهاده اید؟! نفس این عمل حکایت از آن دارد که رای نهایی به نفع تیمورزاده نبوده است. نتیجه یعنی عوام فریبی. جای تاسف است.

    1. هر دو طرف این حق و امکان را داشته و دارند که ادعاها و اسناد خود را برای روشن شدن موضوع برای ما ارسال کنند. آنچه می‌بینید چیزی است که در اختیار ما قرار گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا