خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سیاسیون و رسانه‌ای‌ها به منع مصاحبه با احمدی نژاد

در پی انتشار خبری در توییتر حسین دهباشی مبنی بر ممانعت از انجام مصاحبه با محمود احمدی نژاد در قسمت جدید برنامه‌ی خشت خام، چند فعال سیاسی و رسانه‌ای در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی این موضوع به اظهارنظر پرداختند.

گفت‌وگوی انصاف نیوز با عماد بهاور، فعال سیاسی اصلاح طلب، مسعود بصیری، مسوول سازمان بسیج رسانه، رضا شریفی، عضو حزب ندای ایرانیان و عباس امیری‌فر، مشاور نهاد و نزدیک‌ترین روحانی به احمدی نژاد در دوره ی ریاست جمهوری او را در ادامه بخوانید:

عماد بهاور: احمدی نژاد گاهی آزاد است و گاهی محدود

عماد بهاور، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی، درباره‌ی خبر منتشر شده در حساب توییتر حسین دهباشی، مبنی بر ممانعت از گفت‌وگو با محمود احمدی نژاد، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: کسانی که در معادلات سیاسی نقش دارند، در رسانه‌های پر نفوذ جلویشان را می‌گیرند. آقای احمدی نژاد را کنترل می‌کنند. منظور از کنترل این است که یک جاهایی او را محدود می‌کنند و یک جاهایی باز می‌گذارند. یک سری شخصیت‌ها را که ‌نمی‌خواهند حذف کنند با ابزارهای امنیتی آنها را کنترل می‌کنند.

وی افزود: البته من خیلی به موضوع آگاه نیستم  اما رسانه یک بحث دیگر است. آقای خاتمی جاهایی که ممکن است بازتاب خبری زیادی داشته باشد گاهی به او اجازه می‌دهند گاهی نیز به او اجازه‌ی حضور نمی‌دهند‌‌.

بهاور در پایان گفت: این سیاست، سیاست کنترلی است. گاهی  آقای احمدی نژاد را آزاد می‌گذارند زیرا به دولت فشار می‌آورد اما اگر جایی به ضرر کلیت نظام است، محدودش می‌کنند.

رضا شریفی: مساله‌ خود احمدی نژاد است نه آقای دهباشی

رضا شریفی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در این مورد به خبرنگار انصاف نیوز گفت: اطلاعات دقیقی از موضوع ممنوعیت مصاحبه‌ی احمدی نژاد ندارم. اما مساله‌ خود احمدی نژاد است نه آقای دهباشی. زیرا دهباشی به راحتی با امیرانتظام  و اشخاص دیگر مصاحبه می‌کند و مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: نوع آزادی‌های احمدی نژاد با توجه به گارد جدیدش نسبت به برخی از نهادهای امنیتی احتمالا برای او محدودیت ایجاد کرده است.

شریفی در پاسخ به اینکه «چرا آقای احمدی نژاد در شهرهای مختلف به راحتی برای مردم سخنرانی می‌کند اما محدودیتی ندارد؟»، گفت: اهمیت و  برد رسانه بیشتر است و تیراژ آن مهم است. مساله‌ی دیگر برد مخاطب است. این محدویت برای افراد دیگر هم وجود دارد.

مسعود بصیری:  اگر آقای احمدی نژاد در راستای امیدبخشی می‌تواند صحبت کند، بسم‌الله

مسعود بصیری، مسوول سازمان بسیج رسانه نیز درباره‌ی خبر ممانعت از گفت‌وگو با محمود احمدی نژاد، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: پاسخگویی با جریان‌سازی رسانه‌ای متفاوت است. در حال حاضر هم همه‌ی کسانیکه صدایشان در رسانه بازتاب خوبی دارد، و همه‌ی کسانیکه رسانه دستشان است، باید در جهت ایجاد آرامش و الفت و امید میان مردم  نهایت تلاش خود را بکنند.

وی افزود: مثلا درمورد اتفاقاتی که در حوزه‌ی اقتصادی‌مان افتاد، تنها بخشی از این مشکلات حاصل بی‌تدبیری برخی مسوولین بود، ولی بخش عمده‌ی آن ضعف‌های رسانه‌ای ما، عدم اشراف رسانه‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور و همچنین توجیه نبودن بسیاری از آنها نسبت به شرایط اقتصادی کشور بود و حتی عملکرد آنها در بخش‌هایی به فشار روانی مردم دامن زد و در نهایت این اتفاقات افتاد.

بصیری در پایان گفت: الان هم اگر آقای احمدی نژاد در راستای امیدبخشی می‌تواند صحبت کند، بسم‌ الله الرحمن الرحیم، بیاید صحبت کند. ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت است، کانال دارد، ویدئو ضبط می‌کند و برای همه می‌فرستد و کسی هم جلویش را نمی‌گیرد. بنظرم آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور سابق و رسانه‌هایی که قصد چنین گفت‌وگوهایی را دارند الان باید بروند بدنبال آرامش بخشیدن، نه کارهای ژورنالی پربیننده و جریان‌ساز در جامعه. این کارها الان مناسب نیست. من توقع نداشتم در این شرایط وارد این مباحث شوند.

عباس امیری‌فر: به نظر من این خبر کذب است

عباس امیری‌فر، نیز در واکنش به خبر ممانعت از مصاحبه‌ی حسین دهباشی با احمدی ژاد به خبرنگار انصاف نیوز گفت: مشخص نیست که این صحبت صحیح باشد. من بعید می‌دانم که جایی به این‌ها گفته باشد که گفت‌وگو نکنید. این یک ادعا است و ممکن است صحیح نباشد.

وی افزود: غیر ممکن است که چنین چیزی اتفاق افتاده باشد. تحلیل من این است که این‌ها دارند مظلوم‌نمایی می‌کنند. اینها می‌دانند که دیگر در جامعه طرفداری ندارند. بالاخره ما زمانی با اینها نزدیک بودیم، چهارتا بچه‌ی بیکاری که به دنبال کار هستند دنبالشان راه افتاده‌اند. آدم‌های شاخص دیگر دنبال اینها نمی‌روند. احمدی نژاد دیگر به تاریخ سپرده شده است. هیچکس هم -از چپ و راست و مستقل- دیگر سراغ اینها نمی‌رود. اینها دیگر تمام شده‌اند.

مشاور نهاد و نزدیک‌ترین روحانی به احمدی نژاد در دوره ی ریاست جمهوری او در ادامه گفت: با مجرمینشان که محکوم خواهند شد و به زندان خواهند رفت، با خودش هم اگر تخلفی کند برخورد خواهند کرد. اینها شروع کرده‌اند به مظلوم‌نمایی. درحالی که رییس جمهورهای پیش از ایشان اگر بخواهند مثل ایشان فعال باشند، خیلی بیش از اینها طرفدار خواهند داشت. شک نکنید.

او در پایان تاکید کرد: در نهایت به نظر من این خبر کذب است، آنقدر که حتی خود مقامات امنیتی هم پاسخی به آن نداده‌اند و برایشان بی‌اهمیت است. مقام امنیتی هیچ‌وقت نمی‌آید به کسی بگوید که این کار را بکن یا این کار را نکن.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا