خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه فرانسه: از توافق سوچی درباره ادلب حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش از توافقنامه سوچی درباره آتش بس در ادلب سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جریان دیدار با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکی‌اش در پاریس اعلام کرد که کشورش از توافقنامه سوچی درباره آتش بس در ادلب سوریه حمایت می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او در ۱۷ سپتامبر گذشته در شهر سوچی بر سر ایجاد منطقه خالی از سلاح در استان ادلب در امتداد خط برخورد میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح به اتفاق‌نظر رسیدند.

لودریان در جریان این دیدار از همتای ترک خود خواست تا همکاری با اعضای گروه موسوم به “گروه کوچک” که شامل مصر، فرانسه، آلمان، عربستان، انگلیس، آمریکا و گروه آستانه می‌شود، ادامه دهد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که لودریان و چاووش اوغلو در جریان این دیدار بر لزوم ایجاد راهکار سیاسی برای بحران سوریه و تشکیل کمیسیون تدوین قانون اساسی در نزدیکترین زمان ممکن تاکید کردند.

وزرای خارجه فرانسه و ترکیه درخصوص تحولات لیبی نیز اعلام کردند که از نقشه راه غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در تماسی تلفنی با نصر الحریری، رئیس هیئت مخالفان سوریه درخصوص وضعیت ادلب به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

در این بیانیه همچنین آمده است: دو طرف در جریان این دیدار به بررسی وضعیت سوریه به ویژه منطقه کاهش تنش در ادلب و همچنین حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت پرداختند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا