خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتیجه‌ی درخشان پرسپولیس در قطر

پرسپولیس با ارائه یکی از بهترین نمایش های خود یک شب خاطره انگیز در ذهن تمامی فوتبال‌دوستان ایرانی شکل داد و توانست در دوحه بازی رفت را به سود خود خاتمه دهد و در مسیر فینال قرار گیرد.

به گزارش “ورزش سه”، شاید پیش از بازی کمترین شانس را می توانستیم به شاگردان برانکو بدهیم جایی که آنها با غیبت سه ستاره خود کاملا قلع و قمع شده بودند برای چینش ترکیب اصلی خود نیز برانکو را با سرگیجه بزرگی مواجه کردند. در عین حال ارائه یکی از بهترین نمایش های جسورانه و در عین حال با برنامه این تیم یک پیروزی تاریخی در کارنامه پرسپولیس بود و علی علیپور توانست یکی از شیرین ترین گل های دوران فوتبالی خود را به ثمر برساند. اکنون پرسپولیس تنها 90 دقیقه با حضور در فینال فاصله دارد و مسلما در بازی برگشت و با حمایت هواداران این کار ممکن خواهد بود.

با گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن ورزش سه را همراهی کنید.

استادیوم: جاسم بن حمد               تماشاگر: 15هزار نفر

داور: کریشانتا دیلان پریرا              کمک داوران:جورج بیلایا نامال، بالیسا هیماتونجا

السد قطر:

سعد الشیب الدوساری
پدرو میگوئل
بوالم خوخی
عبدالکریم حسن
حمید اسماعیل (-74 حمزه حسن حاجی)
گابی
ژاوی هرناندز
وو یونگ (-46 حسن الهیدوس)
سالم الهجری
اکرم عفیف
بغداد بونجاح

سرمربی: اوسوالدو فریرا

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند
سیدجلال حسینی
شجاع خلیل زاده
سیامک نعمتی
شایان مصلح
احمد نوراللهی
آدام همتی
بشار رسن (-95 حمید طاهرخانی)
امید عالیشاه (-73 علوان زاده)
علی علیپور
گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

کارت زرد:

سیامک نعمتی 13 از پرسپولیس

امید عالیشاه 39 از پرسپولیس

علیرضا بیرانوند 77 از پرسپولیس

سعد الشیب الدوساری 84 از السد

بازیکن برتر: 11 سرخپوش در دوحه

شرح نیمه اول

تغییرات جالب توجه برانکو در شرایطی که پرسپولیس با غیبت سه بازیکن اصلی خود پا به این مسابقه گذاشته بود، با میدانداری السد در دقایق ابتدایی همراه بود.

آدام همتی و سیامک نعمتی در خط دفاعی و وینگر سمت راست بزرگترین سورپرایز برانکو محسوب می‌شدند و اتفاقا موفق شدند عملکرد خوبی در نیمه اول به نام خود ثبت کنند. بشار رسن نیز دیگر بازیکن پرسپولیس بود که در نیمه اول نمایش موفقی به نام خود ثبت کرد و با حفظ توپ و ارسال‌ پاس‌های کلیدی خود در نهایت تیم را در موقعیت مناسبی قرار می‌داد. گادوین منشا برخلاف دیدار با الدحیل اینبار در نهایی کردن ضربه خود و ثبت گل یک ناکام بزرگ لقب گرفت و دو موقعیت ایده آل را از دست داد.

السدی ها که برای رسیدن به دروازه بیرانوند چشم به موفقیت ژاوی، بونجاح و عفیف دوخته بودند در نهایت نتوانستند به نتیجه لازم دست یابند و به خوبی توسط بیرانوند، شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی مهار شدند.

نیمه اول این دیدار در شرایطی که با موقعیت‌های جالب توجه و هیجان انگیزی برای دو تیم همراه بود با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

شرح نیمه دوم

السد قطر برای گل برتری مقابل پرسپولیس بی تاب بود و سد دفاعی سرخ آنها را هر ثانیه ناکام تر از قبل می کرد. رهبری ژاوی و حمایت گابی برای شکل گرفتن حملات السد در نیمه دوم نیز با صخره دفاعی بزرگی مواجه شد و تعویض های فریرا هم سودی برای آنها نداشت. پرسپولیس برخلاف نیمه اول تمام توان خود را روی فاز دفاعی قرار داده بود و شاگردان برانکو پرس شدید را برای برهم زدن نظم حریف در دستور کار داشتند. هرچه از زمان بازی می گذشت مشخص بود که برانکو برای ضدحملات برنامه ریزی شده تیمش نقشه جالبی دارد و در نهایت نیز روی یکی از همین حملات علی علیپور موفق شد دروازه بان تازه از مصدومیت بازگشته السد را با خاطره انگیزترین خطای خود مواجه کند تا داور سریلانکایی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد و علیپور کار را برای حریف تمام کند.

پرسپولیس اکنون تنها 90 دقیقه برای بزرگترین اتفاق تاریخ خود فاصله دارد. همه انتظارات اکنون به بازی برگشت در آزادی است و اینکه سرخ ها بتوانند تابع حضور در فینال ناب آسیا را بشکنند.

انتخاب بازیکن برتر در دیدار مقابل السد قطر باتوجه به نمایشی که تمامی بازیکنان با تمام وجود در این جدال از خود بجا گذاشتند شاید سخت ترین کار ممکن باشد. علی بیرانوند با مهارهای کاملا امیدوارکننده خود در کنار خط دفاعی که از مهاجمان حریف یک ناکام بزرگ ساخت و هافبک هایی که شاید از نظر نام در لول کمتر از حریف قرار داشتند اما جانانه جنگیدند و خط حمله ای که می توان به جرات گفت با علی علیپور و منشا حملات خطرناکتری روی دروازه السد شکل دادند، شایسته این هستند که به آنها لقب 11 مرد برتر را داد. بااین حال علی علیپور با گرفتن یک پنالتی و گل کردن آن یک شب تاریخی برای پرسپولیس رقم زد و بیرانوند نیز با سیوهای ارزشمند خود این پیروزی را برای آنها تثبیت کرد تا به عنوان برترین ها بتوان از آنها یاد کرد.

اتفاق ویژه:

پرسپولیس دومین باخت پیاپی السد را رقم زد. شاگردان برانکو که در مرحله گروهی در آزادی جشن پیروزی مقابل السد را برگزار کرده بودند این بار در دوحه ارزشمندترین پیروزی تاریخ خود را رقم زدند. آنها در شبی که با غیبت های بیشمار ستاره های خود پیش از بازی کمترین شانس را نصیب خود می دیدند، به یک پیروزی بزرگ دست یافتند. بردی که تاکنون در تاریخ این باشگاه در مرحله نیمه نهایی دیده نمی شد و اکنون آنها را در آستانه یک اتفاق تاریخی قرار داده است.

دقایق حساس:

– دقایق۱ تا 5: دو تیم در شرایطی که السد به پشتوانه هواداران خود به دنبال با پاس های اشتباه و بی هدف و از دست دادن توپ‌ها نمایش بی کیفیتی را در دقایق ابتدایی به اجرا گذاشتند.

– دقیقه 6: خروج اشتباه دروازه بان السد با ضربه نه چندان مناسب گادوین منشا همراه شد که سعد الدوساری بار دیگر به شکلی نه چندان مطمئن آن را دور کرد.

– دقیقه 8: ارسال ژاوی با دفع توپ مدافعان پرسپولیس توپ مناسبی را پشت محوطه جریمه نصیب السد کرد که ضربه بازیکن حریف با دفع سیدجلال راهی کرنر شد.

-دقیقه 16: ضربه از پشت محوطه جریمه اکرم عفیف به خوبی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد و این موقعیت از السد گرفته شد.

-دقیقه 18: بشار رسن با فراری دیدنی به محوطه جریمه و ارسال توپ در آستانه دروازه موقعیت ایده آل و فوق العاده برای گادوین منشا ایجاد کرد که ضربه عجیب این بازیکن در آستانه دروازه خالی راهی اوت شد و بهترین موقعیت بازی از دست رفت.

-دقیقه 20: داور سریلانکایی روی خط محوطه جریمه خطای شجاع خلیل زاده را روی بونجاح اعلام کرد. این ضربه را ژاوی زد که با برخورد به سد دفاعی پرسپولیس راهی کرنر شد.

-دقیقه 26: علی علیپور با ضربه سر تو را برای گادونی منشا مهیا کرد اما این مهاجم بار دیگر در محوطه جریمه ضربه ناموفقی به سمت دروازه السد به نام خود تا فرصت دیگری برای سرخپوشان از دست برود.

-دقیقه 43: اکرم عفیف از پشت محوطه جریمه ضربه فنی و در چارچوب خود را به سمت دروازه پرسپولیس نواخت که بیرانوند در واکنشی فوق العاده آن را راهی کرنر کرد.

-دقیقه 45: فرار علی علیپور و ضربه زمینی این بازیکن را الهیدوس در کنج دروازه مهار کرد و توپ را به نفع تیمش به جریان انداخت.

-دقیقه 57: حسن الهیدوس که در نیمه دوم به میدان آمد ضربه اش را پشت محوطه جریمه را نواخت که بیرانوند با جاگیری مناسب خود توپ را مهار کرد.

-دقیقه 58: گادوین منشا در ضدحمله عزم دروازه السد کرد که توسط مدافع السد متوقف شد و داور از فاصله 30 متری ضربه خطا به سود پرسپولیس را اعلام کرد. این ضربه را بشار فرستاد اما خطای منشا در محوطه جریمه باعث در اختیار گرفتن توپ توسط السدی ها شد.

-دقیقه 67: ضربه پدرو میگوئل از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

-دقیقه 70: اکرم عفیف روی ضدحمله سریع السد به سمت دروازه پرسپولیس نفوذ کرد و ضربه‌اش را در جدالی تن به تن با سیدجلال نواخت که توپش راهی به دروازه بیرانوند نیافت.

-دقیقه 73: امید عالیشاه که یک کارت زرد نیز در این بازی دریافت کرده بود، با مصدومیت مواجه شد و جای خود را به احسان علوان زاده داد.

-دقیقه 75: ضربه از پشت محوطه جریمه اکرم عفیف در برگشت کرنر با کمترین اختلاف و ایجاد فرصت مناسب راهی اوت شد.

-دقیقه 78: سیامک نعمتی در فراری جالب از سمت راست با حضور در کنج محوطه جریمه پشت محوطه علیپور را دید که مهاجم سرخپوشان نتوانست توپ را از آن خود کند و این موقعیت از دست رفت.

-دقیقه 80: عبدالکریم حسن از پشت محوطه جریمه بار دیگر دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما دروازه بان موفق پرسپولیس در این دیدار، بار دیگر با نمایشی موفق آن را راهی کرنر کرد.

-دقیقه 84: فرار علی علیپور پشت محوطه جریمه با خطای دروازه بان یک موقعیت پنالتی به سود پرسپولیس شکل داد و داور سریلانکایی بعد از کش و قوسی کوتاه در سوت خود به سود پرسپولیس نواخت.

– دقیقه 84، علی علیپور: مهاجم پرسپولیس با قرار گرفتن پشت پنالتی‌ای که خودش نصیب سرخپوشان کرده بود، آن را در شرایطی که دروازه بان السد با نوک انگشت لمس کرده بود به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

-دقیقه 5+90: در شرایطی که علی بیرانوند قصد شروع مجدد بازی را داشت مهاجم حریف توپ را از روی دست او قاپید و دروازه پرسپولیس را گشود تا شوک بزرگی به سرخ ها وارد شود با این حال داور سریلانکایی با اعلام خطا این گل را نپذیرفت.

نکته‌ها:

* پرسپولیس و السد در مرحله گروهی نیز با یکدیگر برخورد کرده بودند. حاصل تلاش دو تیم پیروزی سه بر یک در دوحه برای السد و برتری یک گله سرخ‌ها در استادیوم آزادی بود.

* محمد انصاری و کمال کامیابی نیا به دلیل محرومیت و حسین ماهینی به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب هستند.

* سیامک نعمتی در این دیداربه دلیل مصدومیت حسین ماهینی در پست دفاع راست به میدان رفته است.

* آدام همتی جوانترین بازیکن ترکیب پرسپولیس در این دیدار محسوب می‌شود که در دومین فصل حضورش شانس حضور در ترکیب اصلی در حساس‌ترین بازی فصل را به دست آورده است.

* ژاوی و گابی، ستاره‌های سابق بارسلونا و اتلتیکومادرید و تیم ملی اسپانیا در این بازی برابر پرسپولیس حاضر شده اند. ژاوی در فصل گذشته در لیگ قهرمانان با حذف مقابل استقلال در مرحله پلی آف از دور این رقابت‌ها حذف شدند و در این فصل در دو بازی رفت و برگشت مقابل آبی‌ها به برتری 5-3 دست یافتند و جواز صعود را به این مرحله را به دست آوردند.

* آخرین باخت هر دو تیم مربوط به جدال با الدحیل بوده است. السد در امیرکاپ مقابل الدحیل با یک گل شکست خورد و پرسپولیس نیز در بازی رفت یک چهارم مقابل الدحیل در دوحه با یک گل شکست خورد که در آزادی آن را جبران کرد.

* بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری السد با دوازده گل زده، برترین گلزن این تیم و لیگ قهرمانان در این فصل است. این مهاجم دو گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثبت رسانده است. بوعلام خوخی با سه گل زده، اکرم عفیف دو گل زده و عبدالکریم حسن با یک گل دیگر گلزنان این تیم محسوب می‌شوند.

* علی علیپور با 4 گل زده که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده برترین گلزن پرسپولیس در لیگ قهرمانان است. گادوین منشا با سه گل، سیدجلال حسینی با 2 گل و فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی نیا با یک گل زده دیگر گلزنان پرسپولیس در این رقابت هستند.

* ژاوی هرناندز، ستاره اسپانیایی السد با 4 پاس گل در صدر پاسورهای این تیم است. اکرم عفیف و بغداد بونجاح با سه پاس گل در رده بعدی قرار دارند و یاسر ابوبکر عیسی و حسن الهیدوس با یک پاس گل در رده بعدی قرار دارند.

* وحید امیری با دو پاس گل، فرشاد احمدزاده با یک پاس گل از جمله پاسورهای پرسپولیس هستند که این تیم را ترک کرده‌اند. در بین بازیکنان فعلی سیدجلال حسینی، علی علیپور و محمد انصاری با یک پاس گل در ترکیب پرسپولیس حاضر هستند.

* مانوئل فریرا، سرمربی پرتغالی 74 ساله السد قطر از روزهای پایانی سال 2015 هدایت این تیم را برعهده گرفته و اکنون سومین سال حضورش در این تیم را پشت سر می‌گذارد. او طی این مدت 2 بار قهرمانی لیگ ستارگان قطر، یک قهرمانی امیرکاپ، یک قهرمانی جام شیخ کاپ، یک جام پادشاهی را به ویترین السد اضافه کرده است.

* برانکو ایوانکوویچ نیز در روزهای ابتدایی سال 2015 به پرسپولیس آمد. دو قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی سوپرکاپ و دو بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان عملکرد این مربی کروات 64 ساله روی نیمکت پرسپولیس بوده است.

* ژاوی 38 ساله و سیدجلال حسینی 36 ساله مسن‌ترین بازیکنان حاضر در این میدان هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا