خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بستر صلح شهروندی» با «دیپلماسی شهری»

سخنان ولی الله شجاع پوریان در همایش صلح و دموکراسی

ولی الله شجاع پوریان معاون شهرداری تهران در همایش علمی صلح و دموکراسی گفت: شهرداری تهران می تواند «بستر صلح شهروندی» را با برقراری «دیپلماسی شهری» محقق کند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، شجاع پوریان در این همایش گفت:

🔹تهران با 30 پایتخت کشورهای دنیا خواهرخواندگی دارد و شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می تواند با برقراری دیپلماسی شهری فارغ از مشکلات دیپلماسی دولتی وارد عمل شود و زمینه های همکاری فرهنگی را در سطح داخلی و خارجی و ترویج بستر صلح شهروندی را فراهم سازد.

🔹بناداریم در وهله اول زمینه مشارکت جدی نخبگان جامعه در تمام تصمیم گیری ها را فراهم کنیم که در این راستا شوراهای راهبردی و اتاق های فکر در موضوعات تخصصی را با حضور اساتیدصاحبنظر تشکیل داده ایم و امیدواریم این اقدامات به افزایش هم افزایی علمی منجر شود.

🔹تقویت جایگاه انجمن ها، NGOها، سمن ها و مجموعه های علمی و مردم نهاد دیگر را از ماموریت های این دوره معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است، شهرداری تهران در راستای توسعه گفتمان تحول خواهی و دموکراسی خواهی در تهران نیز حمایت جدی از انجمن های علمی خواهد کرد و بنادارد با بهره گیری از مشارکت عملی شهروندان بسیاری از عرصه های مرتبط را به آنان واگذار نماید.

🔹حرکت از تولی گری به سمت تسهیل گری را از دیگر رویکردهای جدید شهرداری تهران است، متاسفانه درپیش گرفتن سیاست تولی گری مدیریت شهری در دوره گذشته منجر به خطاهای راهبردی بسیاری شده که ما در این دوره بناداریم با تغییر رویکرد به سوی تسهیل گری ضمن فراهم سازی زیرساخت های لازم در حوزه های مرتبط، آن را در اختیار انجیوها و موسسات تخصصی مردمی قرار دهیم.

🔹توسعه پاتوق های گفت وگو در شهر برای نخستین بار در تابستان امسال در قالب برنامه های شادستان کلید خورد که عرصه ای را برای گفت و گو و انتقال تجارب بزرگان به نسل های جوان آماده می کند.

🔹شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می تواند با برقراری دیپلماسی شهری -که از مشکلات دیپلماسی دولتی برخوردار نیست- در سطح داخلی و خارجی وارد عمل شود و زمینه های همکاری را فراهم سازد.

🔹تحقق و ترویج بستر صلح شهروندی با کمک شهرداری ها آسان تر اتفاق می افتد و تلاش می کنیم در خدمت فرهیختگان باشیم.

🔹همایش علمی «صلح و دموکراسی» به همت انجمن صلح انجمن جامعه‌شناسی ایران و دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران در ایوان شمس با سخنرانی شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران آغاز شد و اساتیدی چون مصطفی محقق داماد، امیر محبیان، عباس عبدی و صادق زیباکلام، الزامات صلح و دموکراسی و نسبت این دو مفهوم را بررسی کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا