خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع دانشجویان علم و صنعت در حمایت از کوبانی (+عکس)

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران روز شنبه در حمایت از مردم کوبانی تجمع کرده و بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش انصاف نیوز، در این تجمع پلاکاردهایی در دست دانشجویان بود که از جمله بر روی آنها نوشته شده بود: «کوبانی زنده است»، «ترکیه ننگت باد»، «آمریکا شرمت باد».

متن بیانیه ی این دانشجویان در پی می آید:

نه افغانیم و نی ترک و تتاریم / چمن زادیم و از یک شاخساریم
تمییز رنگ و بو بر ما حرام است / که ما پرورده‌ی یک نوبهاریم (اقبال لاهوری)

پائیز کوبانی کلاس‌های درسش نه بوی کاغذ و دفتر نو، بوی خون و باروت می‌دهند؛ کودکانش یک یک و دسته دسته بازی های کودکانه را با خود به گورهای بچه‌گانه می‌برند؛ پائیز کوبانی این روزها دستخوش ابرهای بی باران است؛‌ ابرهایی که از دهان تانک‌ها و مسلسل‌ها به آسمانش پرتاب می‌شوند. خبری از زیبایی نمناک پائیزی نیست و تنها بارش گلوله و ترکش است که آسمانش را در بر گرفته است و درختان انگور و انجیرش نظاره‌گر برگریزان درختان باغ انسانی‌اند که باد کینه‌ و زیاده‌خواهی سخت سوزان و بی رحم است.

کوبانی داغ ننگین قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بر پیشانی بلند تاریخ بشریت است. جگرگوشه‌ی پیرترین مادر جهان،‌ خاورمیانه؛‌ هم او که ده‌ها قرن است که مرگ فرزند برایش استحاله شده و هر روز آبستن فاجعه‌ای نو است.

امروز تمام جنایت‌های تاریخ را، از جور چنگیز و ظلم تیمور تا خرمن چشم‌ها و مناره‌های سر‌های بریده، با خون بر سردر تمام خانه‌ها و بازار‌ها و مدرسه‌ها و دانشگاه‌های کوبانی مشق کرده‌اند. گویی خیر و شر از عرش اسطوره‌ای خود فرود آمده‌اند تا این خاک خون‌خورده را آوردگاهشان قرار دهند.

امروزِ کوبانی را نباید به مصیبتی تنها برای کردها تقلیل داد؛ چرا که کوبانی به میعادگاهی برای رقم خوردن آینده‌ی انسانی بدل شده‌است.

در میان سکوت و هم پیمانی قدرت‌های جهانی برای پایکوب کردن تمامی ارزش‌های انسانی و ساختن جهانی نوین بر پایه‌ی ظلم و استبداد، وظیفه‌ی هر انسان آزاده‌ای‌ست که در حمایت از مظلومین، در هرکجای دنیا که باشند، هرآنچه در توان دارد عرضه کند.

ما دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز مراتب همدردی خود را با مردم کوبانی اعلام می‌داریم و نخست خواهان شکستن سکوت تمامی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستیم؛ چرا که امروز، سکوت نه به منزله‌ی بی طرفی، که به معنای همراهی با شر مطلق است؛ و همچنین از سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواستار پیگیری و مداخله‌ی هر چه سریع‌تر در مساله‌ی کوبانی هستیم، پیش از وقوع فاجعه‌ی بزرگ و برگشت‌ناپذیر.

شنبه، ۱۹مهرماه ۱۳۹۳ هجری خورشیدی، ۱۱ اکتبر ۲۰۱۴ میلادی

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا