خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دی‌میستورا سه ماه آینده را برای سوریه حیاتی دانست

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سه ماه آینده را برای برقراری ثبات در ادلب و تشکیل کمیته قانون اساسی حیاتی دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: موفقیتی حاصل نشد با این حال جامعه بین‌الملل دستکم درمورد سوریه تصمیم گرفت که آن را رها نکند. اما  از ابتدا راه حل نظامی هدف مورد نظر برای حل  مشکل بود. ما اکنون به بن بست رسیده‌ایم و طرفین نیازمند میانجیگری برای دستیابی به عوامل مشترک هستند. ما خواهان راه حل سیاسی هستیم.

وی گفت: مهم‌ترین نکته این است که ما جنگ‌های نیابتی نمی‌خواهیم. نیروهای کشورهای بسیاری در سوریه حضور دارند و این خطرناک است اما به ما فرصت آگاهی درمورد خطرناک بودن وضعیت موجود را می‌دهد.

دی‌میستورا گفت: مذاکرات سیاسی و نظامی باید ادامه داشته باشد. غیر نظامیان در ادلب می‌گویند، ما تروریسم نیستیم. آنها خواهان شنیدن صدایشان توسط جهانیان هستند. ما باید در سه ماه آتی فرصتی برای تحقق توازن فراهم کنیم.

دی‌میستورا تصریح کرد، توافقنامه ادلب باید پذیرفته شود و پویا و بادوام باشد. علاوه بر این هیات تدوین قانون اساسی جدید تشکیل شود. سازمان ملل در این مورد خوشبین است.

وی گفت:‌ هیات تدوین قانون اساسی در خصوص راه حل سیاسی گفت‌وگو خواهد کرد. اگر این فرصت از بین رود به راهکار نظامی برمی‌گردیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا