خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مخالفان FATF سر شاخه نشسته و بن می‌برند»

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: مخالفین  FATF  بدون توجه به منافع ملی، برای از میدان به در کردن رقیب و تامین منافع  کوتاه مدت گروهی خود، توجه ندارند که بر شاخه نشسته‌اند و بن می‌برند. مخالفین توجه ندارند که دیروز ایران هیچ شباهتی به کره شمالی نداشته که بخواهند با باقی ماندن نام ایران در کنار کره شمالی به عنوان دو کشوری که با FATFمخالفت می‌کنند، امروز و فردای ایران را نیز مانند کره شمالی رقم بزنند.

آذر منصوری در گفت‌و گو با ایسنا، در ارتباط با علت مخالفت برخی با لوایح FATF اظهار کرد: این حمله و مخالفت با FATF یا از سر تقابل سیاسی است، که طبیعی هم هست یا از سر تغافل و تضاد منافع است؛ چرا که باتوجه به کارکردی که FATF تا کنون در جهان داشته است، همه دلسوزان کشور باید از آن استقبال کنند.

وی ادامه داد: کسانی که می خواهند در جهت شفافیت هر چه بیشتر مبادلات ارزی کشور تلاش کنند، نمی توانند با FATF مخالفت کنند. الحاق به FATF به طور قطع در کنار شفافیت و پاسخگویی زمینه «تسهیل همکاری های بین المللی »را نیز فراهم می کند.

منصوری گفت: عده‌ای که این ‌شفافیت را در مغایرت با اهداف و منافع باندی خود می بینند نیز به بهانه های غیر کارشناسی و البته کاملا سیاسی با آن مخالفت می کنند. این الحاقیه تلاش موثر دولت است که نتیجه‌اش تعلیق  ایران از لیست سیاه  بوده و همین موفقیت به معنی یک گام به جلو رفتن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در حالی که دشمنان استراتژیک ایران در تلاش هستند که ایران همچنان در لیست سیاه بماند، عده ای در داخل از سر تغافل یا تجاهل و روشن تر بگویم تقابل بدون توجه به تاثیر رفتارهای خود در منافع ملی کشور، نفع خود را در مشوش کردن افکار عمومی می بینند.

وی یادآور شد که ‌FATF  موضوعی است که حتی شورای عالی امنیت ملی نیز نسبت به آن نظر مثبت داشته و همه مراحل قانونی را برای الحاق طی نموده است.

منصوری همچنین خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی به‌نظرم مرز بین منافع گروهی و منافع ملی مخالفین نیز مخدوش است‌. مواجهه برخی نمایندگان مجلس دهم  و پیامک‌های تهدید آمیزی که برای نمایندگان موافق ارسال می شود بر این واقعیت صحه می گذارد.

وی ادامه داد: این سخنان و انتقادها درحالی است که مهم ترین اصل رسیدگی و مقابله با پولشویی الزام شفافیت در مبادلات تجاری است. رعایت این اصل نه‌تنها سد بزرگی در برابر فساد سازمان یافته در کشور خواهد بود، بلکه به دولت به عنوان متولی اصلی توسعه کشور این فرصت را می دهد تا از این مسیر بر مجموعه ای از مشکلات اقتصادی پیش رو  آن هم در شرایط کنونی کشور غلبه پیدا کند. تحقق چنین امری نه تنها مغایرتی با منافع ملی ندارد ، بلکه با توجه به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران مقوم منافع ملی و تحقق اهداف این سند بالادستی نیز خواهد بود.

منصوری گفت: مخالفین  FATFاز قضا بدون توجه به منافع ملی، برای از میدان به در کردن رقیب و تامین منافع  کوتاه مدت گروهی خود، توجه ندارند که بر شاخه نشسته‌اند و بن می‌برند.

این عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: مخالفین توجه ندارند که دیروز  ایران هیچ شباهتی به کره شمالی نداشته که بخواهند با باقی ماندن نام ایران در کنار کره شمالی به عنوان دو کشوری که با FATFمخالفت می‌کنند، امروز و فردای ایران را نیز مانند کره شمالی رقم بزنند. بخصوص بعد از نشست اخیر سازمان ملل و موضع تحسین بر انگیز ایران در این نشست بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی فراهم آمده تا با پیوستن به FATF به دنیا ثابت کند نه تنها پایبند به توافقات و چارچوب‌های بین‌المللی است، بلکه از هر اقدام مشترکی برای مقابله با تروریسم حمایت می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا