خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ روسیه به ابراز نگرانی‌ها از انتقال S300 به سوریه

مقامات روسی اعلام کردند، واردات سامانه موشکی “اس۳۰۰” به سوریه علیه هیچ طرف سومی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی گفت، واردات سامانه موشکی “اس۳۰۰” به تحکیم امنیت اختصاص دارد و این امر علیه هیچ کشور سومی نیست.

وی تصریح کرد، این سامانه ماهیت دفاعی داشته و هدف از انتقال آن به سوریه، تضمین امنیت شهروندان و نظامیان خود در فرودگاه حمیمیم است.

روز چهارشنبه هم سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اعضای شورای امنیت این کشور از انجام عملیات انتقال گردانی از سامانه موشکی “اس۳۰۰” به سوریه خبر داده بود.

وی گفت، در این مرحله ۴۹ واحد تجهیزاتی از جمله رادارهای حس‌گر، سامانه‌های اصلی شناسایی، تجهیزات کنترلی و پرتابگر به سوریه صادر شد.

نیروی هوایی سوریه ۱۷ سپتامبر به منظور مقابله با حملات جنگنده‌های اسرائیل موشکی را از سامانه‌های موشکی “اس۲۰۰” شلیک کرد و این موشک به اشتباه به هواپیمای “ایلیوشین ۲۰” روسیه با ۱۵ سرنشین اصابت کرد و در نتیجه این هواپیما سرنگون شد. وزارت دفاع این کشور اسرائیل را مسؤول کامل این حادثه دانست و اقدامات نیروهای اسرائیل را بی‌توجهی جنایی خواند.

به دنبال این حادثه روسیه از زبان وزیر دفاع خود اعلام کرد، قصد دارد ارتش سوریه را به سامانه‌های موشکی از نوع “اس۳۰۰” مجهز کند؛ اقدامی که اسرائیل و آمریکا به شدت از آن انتقاد کردند.

در این راستا، وزارت خارجه فرانسه نیز اعلام کرد، تجهیز سوریه به “اس۳۰۰” هشداری نسبت به تشدید تنش نظامی است و در مسیر چشم‌اندازهای دستیابی به راه‌حل سیاسی جنگ بیش از هفت ساله این کشور سنگ‌اندازی می‌کند.

این وزارت‌خانه ادعا کرد، فرانسه با نگرانی تحویل توانایی‌های دفاعی هوایی به دولت سوریه توسط روسیه را دنبال می‌کند. در شرایط متشنج منطقه این اقدام مسکو به ادامه خطر تشدید تنش کمک می‌کند و احتمال دستیابی به راه حل سیاسی حل بحران سوریه را از بین می‌برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا