خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولویت تصمیمات سیاسی در دانشگاه آزاد!

سید محسن امامی فر تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار در یادداشتی که در اختیار عصر خبر قرار داده در خصوص حادثه دردناک واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات نوشته است:

پرپر شدن جوانانی که قربانی بی مسئولیتی مسئولانی شدند که صرفا با عینک سیاسی به مقوله های تخصصی می نگرند، قابل چشم پوشی و اغماض نیست.

حال خبر آمد پس از حادثه دردناک دانشگاه علوم و تحقیقات، 5 نفر از مدیران و معاونان این دانشگاه اخراج شدند.

بعید است چاره کار، اخراج برخی مدیران باشد که البته در صورت قطعی بودن قصور شان، عادلانه خواهد بود اما آن چه بیش از این برخوردهای پوپولیستی ضرورت می نماید، تغییر طرز تفکر و نحوه مدیریت مدیران جدید دانشگاه آزاد است که با برخوردهای سلبی و غیر تخصصی، تصمیمات سیاسی را بر سیاست های کارشناسانه اولویت داده و نتیجه شد آن چه نباید می شد.

وقتی تمام توان، انرژی و سیاست گذاری مسئولان دانشگاه آزاد معطوف به حاکم کردن یک جریان و تفکری خاص در دانشگاه و حذف تفکرات و جریانات دیگر باشد، نتیجه این می شود که امورات از بستر تخصصی خود خارج می شود.

از سوی دیگر متاسفانه مسئولان دانشگاه آزاد خود را به هیچ مرجعی پاسخگو نمی دانند و این خود مصیبتی بزرگ است که تشکیلاتی علمی با این عظمت که وظیفه اش آموزش عالی سرمایه های آینده مملکت است، خود را مبرا از پاسخگویی بداند.

دولت و مجلس باید در باب نظارت پذیری جدی دانشگاه آزاد، تدابیر ویژه ای بیندیشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا