خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ديدار 47 تيم کودکان تهرانی با مديران ارشد شهرداری

امروز همزمان با روز جهاني کودک 47 گروه از کودکان تهرانی در اقدامي هماهنگ، مهمان جمعي از اعضاي شوراي شهر و مديران ارشد شهرداري تهران از جمله معاون اجتماعي فرهنگي شهردار تهران بودند.

به گزارش خبرگزاري آريا، کودکان و دانش آموزان با حضور در دفتر شجاع پوريان معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران به اجراي برنامه و سرود پرداختند  و مسائل و دغدغه هاي شهر خود را با وي درميان گذاشتند.

ولي الله شجاع پوريان در خصوص مصوبه شهر دوستدار کودک گفت: در راستاي تحقق مصوبه شهر دوستدار کودک، اخذ نظر و دريافت پيشنهادات کودکان در بهبود اجراي پروژه هاي شهري و اطلاع رساني به کودکان از طرحهاي اجرايي مديريت شهري با موضوعات شرايط زيست محيطي، حمل و نقل، شهرسازي و معماري و امور بهداشتي و فرهنگي اجتماعي براي کودکان شهر تهران؛ اداره کل آموزش هاي شهروندي در اقدامي منسجم و پويا برنامه هماهنگي را براي بازديد جمعي کودکان در تيم هاي مجزا با مديران ارشد شهري به مناسبت هفته ملي کودک و روز جهاني کودک تدارک ديده است.

وي احساس امنيت را يکي از زمينه هاي اصلي رشد اجتماعي، عاطفي و اخلاقي کودکان دانست و افزود: بخش مهمي از احساس امنيت هر فرد در دوران کودکي در ارتباط او با محيط اطرافش شکل مي گيرد و بايد اين فضا را ايجاد کرد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تاکيد کرد: آموزش مفاهيم شهروندي به كودكان و ميزان فرصت يك كودك براي همكاري در مديريت خانواده، مدرسه، محيط‌هاي پيرامون و گروه‌هاي جامعه، بازتاب فرصت‌هاي مشاركتي بزرگسالان در فرهنگ آموزش به وسعت يک شهر است.

وي با اشاره به اهميت نقش کودکان در فضاهاي شهري افزود: مديران و طراحان شهري با حضور و مشاركت شهروندان از جمله كودكان و نوجوانان، موظف به ايجاد فضا و مكان و محيطي شايسته همانند شهر دوستدار كودك يا شهر كودك پسند هستند تا آسيب هاي فرهنگي همراه با افسردگي از جامعه كودك و نوجوان اين شهر و ديار رخت بربندد و راهي مجدد نيابد. بنابراين مناسب سازي محيط شهري براي كودك و شهروند كوچك نشانگر احساس مسئوليت جامعه نسبت به اوست و موجب آموزش و مسئوليت پذيري در كودك و نوجوان مي شود.

شجاع پوريان، از مهمترين تاثيرات مصوبه شهر دوستدار کودک در خصوص ايجاد فضايي مطلوب و امن در شهر به مسئوليت پذيري نسبت به حضورکودکان در فضاي شهر تهران، اولويت قرار دادن پروژه هاي مربوط به کودکان نسبت به ساير پروژه هاي شهري، مشاهده دقيق و موشکافانه مصوبه شهر دوستدارکودک با اخذ نظر علمي،  عدم رضايت به وضعيت موجود کودک در فضاي شهري و تلاش براي رسيدن به وضعيت مطلوب اشاره کرد.

مرتضي توکلي مديرکل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران نيز در خصوص طرح بازديد کودکان تهراني اظهار داشت: براي نخستين بار، شانزدهم مهرماه همزمان با روز جهاني کودک طي برنامه اي هماهنگ، کودکان شهر تهران به ديدار 22 شهردار منطقه و مديران ارشد شهري (اعضاي شوراي اسلامي شهر، معاونين شهردار، مديران کل، روساي سازمان ها و مديران عامل شرکت ها) مي روند.

به گفته توکلي، در هر بازديد 20 کودک حضور دارند که 8 کودک زير 6 سال از کانون هاي کودک سرود مي خوانند و 12 کودک بزرگتر در خصوص مسائل و مشکلات شهري اظهار نظر مي کنند.

وي دستيابي به اصول طراحي فضاهاي شهري ويژه کودکان با تأکيد بر قابليت‌هاي محيطي مؤثر بر ذهن و رفتار کودک را از جمله اهداف اداره کل آموزش هاي شهروندي در اجراي اين برنامه عنوان کرد و افزود: طراحي فضايي کودکانه و صميمي، بستري مناسب براي خلاقيت آنها  فراهم مي آورد و به کودک فرصت لازم را براي براي کاوش در دنياي اصوات و درک رنگ‌ها و حرکات مي دهد. در واقع اين فعاليت به‌عنوان عامل اصلي رشد و يادگيري کودک، فرايندي است که در ارتباط با فضا و محيط کودک، به رشد همه‌جانبه او منجر مي‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا