خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«امروز جامعه بشری از حاکمیت جهل رنج می‌برد»

دکتر محمدمهدی تسخیری عنوان کرد: کبر و بزرگ‌بینی کسانی که در جهل مرکب غوطه ور هستند پایان ناپذیر است و برای آنها فرقی نمی کند که انسانی که می‌میرد از کدام دین یا کدام کشور باشد.

سایت ردنا (ادیان نیوز) نوشت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری در مراسمی که اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند، بیان داشت: فاجعه تروریستی در کرمان بسیار دردناک است و توان سخن گفتن را از انسان می‌گیرد. این فاجعه ما را بیشتر به یاد خدا می‌اندازد و تجلی بخش تعارض جهل و استکبار با مظلومیت و عدالت خواهی است. آنچه که جامعه بشری امروز از آن رنج می‌برد حاکمیت جهل است،حاکمیتی که مدعی عدل و عدالت خواهی است اما کاملا متفاوت عمل می‌کند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به آیه شریفه الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا ادامه داد: شاید جهل به معنای عدم علم مشکل آفرین نباشد. اما آنچه مهم است آن جهلی است که مستکبران و گمراهان تصور می‌کنند که به بشریت خدمت می‌کنند.

دکتر تسخیری افزود: بسیاری از گمراهانی که در حملات تروریستی شبیه به فاجعه کرمان و این قبیل حوادث دستگیر شده‌اند با خودشان فکر می‌کنند که در قیامت با ملائکه و پیامبر اکرم (ص) محشور و همنشین خواهند شد. اینها تصور می‌کنند که به دنبال دین خدا هستند. اما سخت در اشتباه هستند. یکی از مشکلاتی که حضرت امیر مومنان علی (ع) با مارقین و خوارج داشت این بود که به آنها بفهماند که دارند با حکم شیطان پیش می‌روند. اما متاسفانه این افراد متوجه نبودند و علی رغم اینکه طاعت خدا را می‌کردند و در نماز و دیگر عباداتشان زبان زد بودند در جهل مرکب به سر می‌بردند.

او گفت: کبر و بزرگ‌بینی کسانی که در جهل مرکب غوطه ور هستند پایان ناپذیر است و برای آنها فرقی نمی کند که انسانی که می‌میرد از کدام دین یا کدام کشور باشد. منافقین و گمراهان به دستور مستکبران هر انسان بی گناهی را به قتل می‌رسانند. این فاجعه‌ها و بالاخص فاجعه تروریستی کرمان تجلی‌گر این است که یک عده احمق و نادان در اختیار مستکبران قرار گرفته‌اند. البته باید گفت که در برابر آنان کسانی هستند که برای عدالت خواهی قیام خواهند کرد و پیرو پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (علیهم السلام) بوده و قسط و عدل را پیاده خواهند کرد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادامه داد: در این روزها دروغ بزرگ دفاع از حقوق بشر را به خوبی مشاهده می‌کنید. وقتی با برخی بزرگان ادیان و سیاستمداران از اوضاع غزه و مردم بی دفاع آن صحبت می‌کنیم می‌بینیم که جرئت نمی‌کنند که در برابر ظالم موضعگیری کنند و می‌ترسند که عامل این کشتار یعنی صهیونیست جنایتکار را محکوم کنند.

او در پایان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بانوی بزرگ مظلوم دو عالم بود و حضرت زهرا (س) انسانی بود که از حق دفاع می‌کرد. به همین جهت تروریست‌ها این روز را انتخاب کردند تا با آن اوضاع کشور را سیاه نمایی کنند. همچنین در این روز مراسم بزرگداشت شخصیت بزرگی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی بود و آنها این روز را انتخاب کردند تا به مردم فشار بیاورند و به اهداف شوم شان که همان تسلط بر جامعه اسلامی است برسند. این گونه حرکت‌ها انجام می شود تا جلوی انتخابات آزاد ما را بگیرند و اوضاع کشور را سیاه نمایی کنند ولی باید بدانند که توطئه‌های آنها با اتحاد و همدلی امت اسلامی خنثی خواهد شد و مکر و خدعه آنها طبق وعده الهی به خودشان باز خواهد گشت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا