خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها دغدغه اجاره نشینان

یک کارشناس فعال در حوزه مسکن از افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها خبر داد و اظهار کرد: این موضوع، دغدغه‌ی جدی برای خانوارهای اجاره نشین ایجاد کرده و این درحالیست که دولت می‌تواند دو راهکار برای حل این بحران در پیش بگیرد.

اجاره نشینی متقاضیان مسکن مهر

مهندس فرهاد بیضایی، مسوول سیاستگذاری بخش مسکن دانشگاه علم وصنعت در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: باید توجه کنیم تعداد قابل توجهی از افرادی که متقاضی مسکن مهر بوده‌اند، به دلیل تکمیل نشدن پروژه‌ها همچنان اجاره نشین هستند، درحالی که با تحویل این واحدها، دولت می‌تواند از حجم تقاضای موجود کاسته و تورم پیش آمده را کنترل کند.

دولت با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی، تورم را کنترل کند

وی، با اشاره به این که برخی بانک‌های خصوصی و دولتی تعداد قابل توجهی خانه خالی در اختیار دارند که تمایلی برای اجاره دادن ندارند، افزود: دولت می‌تواند با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی، بانک‌ها را وادار به تامین بخش قابل توجهی از تقاضای مستاجران کرده و مساله‌ی تورم را حل کند.

متعادل نبودن عرضه و تقاضا در بازار مسکن

بیضایی با تأکید بر این که دولت برای جلوگیری از تورم باید به متعادل نبودن عرضه و تقاضا در بازار مسکن توجه کند، تصریح کرد: اگر دولت به سیاست‌های چهار سال اخیر از جمله کاهش مالیات بر خانه‌های خالی ادامه دهد، روند کاهش عرضه مانند سه سال اخیر ادامه می‌یابد و بعید نیست که ما با تورم رو به رو شویم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا