خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبعات منفی «ازدواج سفید» از نگاه یک روانشناس

ایسنا نوشت: “Mariage blanc” واژه‌ای فرانسویست که در کشور ما به «ازدواج سفید» معنا شده است و به زندگی مشترک یک زن و مرد اشاره دارد بدون آن‌که پیوندی قانونی و شرعی بین آن‌ها منعقد شده باشد. اما در واقع ازدواج سفید، هم‌باشی سیاهی است که نباید با شکل قانونی، شرعی و عرفی زندگی مشترک اشتباه گرفته شود.

مهدی بیاتی، روانشناس در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد : اگرچه ممکن است این فرآیند از جهاتی برای مرد مثبت باشد، ولی اثر ویران‌کننده‌ای بر زن می‌گذارد، چرا که زنان دارای زیبایی‌های خدادادی هستند که باید آن را در جای خود هزینه کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ازدواج واژه مقدسی است، بنابراین زندگی دختر و پسر زیر یک سقف را بدون عقد شرعی نمی‌توان ازدواج نامید؛ بلکه چنین رابطه‌ای با اهدافی مانند برآوردن نیازهای جنسی و روانی برقرار می شود. در این اتفاق شاهد آن هستیم که زمانی که شادابی و نشاط زن به مرور زمان کاهش یابد، علاقه مرد به ادامه زندگی با وی کم و به زن دیگری گرایش پیدا می‌کند.

بیاتی همچنین با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری زن و مرد در یک رابطه گفت: چنین عاملی می‌تواند در تداوم زندگی مشترک تاثیر بسیار زیادی داشته باشد این در حالیست که اکنون فضای ازدواج مناسب نیست و افراد به علت مشکلاتی مانند مسائل اقتصادی تمایل به ازدواج و رفتن زیر یک سقف ندارند.

وی  تصریح کرد: رابطه‌ای هم چون «هم باشی» موجب کاهش فرزندآوری می‌شود، علاوه بر آن سطح زندگی افراد تغییر می‌کند و خلاء روانی برای دختر را در پی دارد و ممکن است حتی شانس مادر شدن او را کاهش دهد و حتی به آسیب‌هایی مانند اعتیاد سوق پیدا کنند، این در حالیست که مردان در صورت ترک چنین رابطه‌ای کمتر آسیب می‌بینند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا