خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اردوغان: توضیح عربستان درباره پرونده خاشقجی راضی‌کننده نیست

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، آنکارا نمی‌تواند در برابر ناپدید شدن جمال خاشقجی ساکت بماند و به همین خاطر درباره تمامی جنبه‌های این پرونده تحقیقات انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه حریت امروز (پنجشنبه) گزارش داد، جمال خاشقجی در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی برای گرفتن اسناد و مدارک برای ازدواج مجددش وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد. مقامات عربستان می‌گویند که وی کمی بعد از ساختمان کنسولگری خارج شده اما مقامات ترکیه و نامزد خاشقجی که بیرون ساختمان کنسولگری منتظر وی بود اعلام کرده‌اند که این روزنامه نگار سعودی هرگز از این ساختمان خارج نشده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان بازگشتش از مجارستان به ترکیه به خبرنگاران گفت: آنکارا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی بسیار نگران است. ما درباره تمامی جنبه‌های این رویداد تحقیق می‌کنیم. برای ما ممکن نیست که در رابطه با چنین موضوعی ساکت بمانیم چراکه این یک موضوع ساده و معمولی نیست.

وی همچنین تاکید مقامات سعودی مبنی بر اینکه کنسولگری کشورش در استانبول هیچ تصویری از خروج خاشقجی از این ساختمان را ندارد، زیر سوال برد و گفت: آنکارا از توضیحات و تفسیرات ریاض در خصوص این پرونده راضی نیست.

مقامات سعودی تاکید کردند که دوربین‌های امنیتی کنسولگری عربستان در استانبول تنها تصاویر زنده را نشان می‌دهند و تصاویر را ضبط نمی‌کنند.

اردوغان گفت: به نظر شما آیا ممکن است که هیچ سیستم نظارتی و دوربینی در چنین مکانی چون کنسولگری عربستان وجود نداشته باشد؟

ناپدید شدن خاشقجی احتمالا به تعمیق اختلافات میان ترکیه و عربستان دامن می‌زند. پس از آنکه ترکیه سال گذشته نیروهایی را به قطر به نشانه حمایت از این کشور اعزام کرد، روابط میان این دو کشور خدشه دار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا