خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ترامپ به تصصمیم هند و چین برای ادامه خرید نفت از ایران

دونالد ترامپ در واکنش به تصمیم کشورهایی مانند هند و چین برای ادامه خرید نفت از ایران، گفت: به حساب آن‌ها خواهیم رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی تی آی هند، دونالد ترامپ اظهار کرد آمریکا به حساب کشورهایی که به واردات نفتشان از ایران پس از مهلت چهارم نوامبر و اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهند، خواهد رسید.

وی پس از اینکه خبرنگاران درباره تصمیم برخی از کشورها مانند هند و چین برای ادامه خرید نفت از ایران سوال کردند، گفت: ما به حساب آن‌ها خواهیم رسید.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند دوشنبه هفته جاری اظهار کرده بود، دو پالایشگاه دولتی برای واردات نفت ایران در نوامبر سفارش داده‌اند.

وی گفته بود هند نیازهای انرژی دارد که باید تامین شود. شرکت ایندین اویل و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور هر یک برای خرید ۱.۲۵ میلیون تن نفت ایران سفارش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است و انتظار می‌رود خرید نفت ایران را کاهش دهد، اما بعید است واردات نفت ارزان ایران را که برای پالایشگاه‌های این کشور مناسب هستند، به طور کامل متوقف کند. در شرایطی که دولت هند با هزینه بالاتر واردات نفت و ضعیف شدن ارزش روپیه روبه‌رو شده و هزینه واردات انرژی این کشور را به شدت بالا برده است، نمی‌تواند تخفیف‌ها و پیشنهاداتی که ایران به خریداران هندی عرضه کرده است را نادیده بگیرد.

واردات نفت هند از ایران در دوره تحریم‌های قبلی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز بود. پس از این‌که تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ برداشته شد، پالایشگاه‌های دولتی هندی واردات نفت ایران را افزایش دادند، زیرا تهران تخفیف‌های چشمگیری برای حمل محموله‌ها عرضه کرد. بعلاوه ایران مدت اعتبار ۶۰ روزه را برای خرید نفت عرضه کرد که پیشنهاد بسیار جذابی برای پالایشگاه‌های هندی بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا