خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«لحظات شکنجه و قتل خاشقجی بر روی ساعت هوشمند او ضبط شده»

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «بازرسان ترکیه در تحقیقات خود درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی به اطلاعاتی دست یافته‌اند که بر روی ساعت هوشمند وی ضبط شده و نشان می‌دهد که او تحت شکنجه قرار گرفته و کشته شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از استانبول نوشت: بازرسان ترکیه در تحقیقات خود درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به اطلاعاتی دست یافته اند که این اطلاعات بر روی ساعت هوشمند اپل خاشقجی ثبت و ضبط شده است و نشان می‌دهد که وی تحت شکنجه قرار گرفته و کشته شده است.

روزنامه صباح چاپ ترکیه که از حامیان دولت این کشور شمرده می‌شود امروز شنبه این خبر را منتشر کرد. این خبر پس از آن منتشر شد که امروز یک تیم از عربستان به ترکیه رفت تا به همراه بازرسان این کشور درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی تحقیق کند.

روزنامه صباح در گزارش خود نوشته است لحظاتی که جمال خاشقجی تحت شکنجه قرار گرفته و بعد از آن هم کشته شده است، همگی روی حافظه ساعت اپل وی ثبت و ضبط شده است. ساعت اپل خاشقجی به تلفن همراه آیفون وی متصل بوده است و تلفن در هنگام ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول در اختیار نامزد وی قرار داشته است.

پیش از این هم دو مقام ارشد ترکیه اعلام کردند زمانی که خاشقجی وارد ساختمان کنسولگری عربستان شد، یک ساعت مچی به دست داشته است که این ساعت به تلفن همراهش که در اختیار نامزدش قرار داشته، متصل بوده است.

روزنامه صباح به نقل از منابع اطلاعاتی ترکیه نوشت خاشقجی قبل از ورود به داخل ساختمان کنسولگری، ساعت اپل خود را بر روی حالت ضبط قرار داده بود. این روزنامه ترکیه‌ای نوشت ماموران اطلاعاتی عربستان بعد از آن که متوجه شدند ساعت اپل خاشقجی همه اطلاعات را بعد از ورود وی به ساختمان کنسولگری ضبط کرده است، بعد از قتل او، با اثر انگشت وی صفحه ساعت را باز و بخشی از این اطلاعات را حذف کردند، اما موفق نشدند همه اطلاعات را حذف کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا