خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حسین دهباشی دقیقا در قم چه می‌خواهد؟!»

کانال تلگرامی «سرائر | چالش حوزه و روحانیت»، روز چهارشنبه‌ی گذشته در یادداشتی با عنوان «حسین دهباشی دقیقا در قم چه می‌خواهد؟!» به نقل از کانالی به نام «روزنه» نوشت:

امروز (۱۸-۷-۹۷) آقای دهباشی به دعوت دانشگاه باقرالعلوم (ع) و در انجمن های علمی حوزه علمیه قم، از سبک‌های تاریخ شفاهی حوزه علمیه قم خواهد گفت! و همچنین میهمان مدرسه اسلامی هنر است!

حسین دهباشی نامی است که با ساخت مستند حسن روحانی در جامعه سیاسی و رسانه‌ای کشور مشهور شد. او البته بعدا با مصاحبه‌های چالشی و جنجالی‌اش در تاریخ آنلاین، به شهرت رسید و اکنون به عنوان متخصص تاریخ شفاهی در محافل مختلف حاضر می‌شود.

دهباشی پیش از ساخت مستند روحانی، با یک پروژه پرهزینه ملی (از سوی صدا و سیما و وزارت‌های اطلاعات و خارجه) به ضبط خاطرات سران پهلوی پرداخته بود که در دور اول دولت روحانی، چهار جلد از آن خاطرات از جمله خاطرات حسین نصر و عالیخانی را به چاپ رساند که به دلیل حجم انبوه مطالب خلاف واقع در این خاطرات، مورد نقد متخصصین قرار گرفت و با دلیل نامعلوم ادامه نشر این مجموعه پنجاه و چند جلدی متوقف شد!

ماجرای حضور دهباشی در محافل شبه حزب اللهی از آنجا شروع شد که او با آنکه در دولت نخست روحانی در مناطق آزاد تجاری مسوولیت گرفته بود و با نهادهای دولتی مختلف نیز  همکاری داشت، به یکباره در قامت منتقد روحانی جلوه کرد و این ژست نقد در برخی افراد اثر گذاشت و او را خودی پنداشته از مسجد جمکران گرفته تا خبرگزاری فارس و برخی نهادهای دیگر (که ذکر نام‌شان محفوظ است)، پای دهباشی را به محافل خاص جریان انقلابی باز کردند!

خودی پنداشتن پدیده‌ای که در بهترین حالتش، پیچیده و نامعلوم است، خطای راهبردی برخی انقلابیون بود که موجب شد تولیدات پرغلط و به شدت تحریف آمیز دهباشی در تاریخ انلاین مورد نقد و بررسی جدی قرار نگیرد و حافظه تاریخی ملت مجاهد ایران عزیز با داده‌های جهت دار آثار او مخدوش گردد.

آخرین دستپخت جناب دهباشی متهم کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماجرای انتقال مواد منفجره به عربستان در دهه شصت و تبرئه مهدی هاشمی است! او پیشتر در مصاحبه با فائزه هاشمی، تهمت قتل مرحوم هاشمی را دامن زده بود و اخیرا با مصاحبه با صفایی فراهانی ماجرای کشتار سینما رکس را به گردن انقلابیون انداخته بود و ساواک را تبرئه کرده بود!

حالا ایشان با ارتباطات تشکیلاتی و اطرافیانش در قم (که به موقع از آن خواهیم نوشت) قرار است در قم مقدسه چه پروژه‌ای را به عنوان استاد تاریخ شفاهی دنبال کند! در مورد دهباشی و پروژه‌های پیچیده رسانه‌ای و امنیتی و سیاسی او گفتنی‌های زیادی وجود دارد که انشالله در آینده به مرور از آن سخن خواهیم گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دلیل توقف انتشار مجموعه پنجاه و چند جلدی مشخص است ، تغییر نگاه مردم نسبت به رژیم پهلوی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا