خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حاضریم از عربستان در برابر توهین‌های ترامپ دفاع کنیم»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله تأکید کرد اگر عربستان حمله به یمن را متوقف کند و موضع درستی در قبال تهدیدات دونالد ترامپ بگیرد، انصارالله از این موضع حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 14 اکتبر که طی آن اشغالگران انگلیسی از جنوب یمن رانده شدند، گفت: به رغم شرایط کنونی، ما در رأس مدافعان حرمین شریفین در قبال اقدامات گستاخانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هستیم. در صورتی که عربستان حمله به یمن را متوقف کند و موضع درستی در قبال تهدیدات دونالد ترامپ بگیرد، انصارالله از این موضع حمایت خواهد کرد.

وی برخورد نادرست و حقارت‌آمیز ترامپ با برخی حکام عرب را محکوم کرد.

المشاط درباره اوضاع داخلی گفت: عزم و اراده مردم یمن روز به روز محکم‌تر می‌شود. نمی‌توان وضعیت نظامی الآن را با وضعیت نظامی اوایل بحران مقایسه کرد. دشمن بعد از اینکه از تمامی امکاناتش استفاده کرد و شکست خورد بر برگ برنده گرسنگی و بازی کردن با ارز یمن حساب باز کرده است. اما آن‌ها هرگز نمی‌توانند انقلاب ما را از بین ببرند. مردم ما دشمن را غافلگیر کرد و اکنون جبهه‌ها پر از نیروهای ماست. ما نباید در برابر دشمن تسلیم شویم چراکه فاصله چندانی با پیروزی علیه دشمن متجاوز نداریم.

مشاط همچنین به وزارت دارایی دستور داد که در راستای کاهش بار سنگین مشکلات اقتصادی نیمی از حقوق هر کدام از کارمندان دولت پرداخت شود.

وی از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواست کمیته مستقلی برای تحقیقات درخصوص ادعاهای دشمن تشکیل داده و پول‌های غارت شده یمن را به آن‌ها بازگردانند.

وی متعهد شد که به تلاش در زمینه جنگ با فساد ادامه بدهد.

مشاط گفت: دست ما به سوی تمامی گروه‌ها و دشمنان محلی و منطقه‌ای برای صلح دراز است. ما آماده صلح عادلانه و فراگیر هستیم.

وی هم‌چنین بر پایبندی انصارالله به همکاری با فرستاده سازمان ملل تأکید و از موضع اتحادیه اروپا استقبال کرد.

مشاط بر پایبندی برای اعلام عفو عمومی تمامی کسانی تأکید کرد که دشمن بیگانه را رها کنند.

مشاط درباره وضعیت امنیت صنعا نیز گفت: هیچ نگرانی درباره وضعیت امنیتی وجود ندارد و ما متعهد شدیم که تمامی نقشه‌های دشمن و مزدورانش را ناکام بگذاریم. امنیت در صنعا نتیجه آگاهی مردم و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا