خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشکل کجاست: شورای شهر یا شهرداری تهران

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز: این روزها خبرهای مربوط به شورای شهر و شهرداری تهران پمپاژکننده‌ی حس آشفتگی است. در این باره چند نکته گفتنی است:

1 – چند سال پیش سردبیری مجله‌ای به من پیشنهاد شد که قبل از آن دو دوست حرفه‌ای هر یک چند ماهی سردبیرش بودند. در جلسه‌ی اول مسوولان آن مجله پرسیدند که به نظرت اشکال آن دو سردبیر قبلی چه بود؟ به آنها گفتم که تغییر دو سردبیر در یک سال منطقی نیست، هر دوی آنها حرفه‌ای بودند. به نظرم کمی در رفتار خودتان شک کنید.

2 – رمز موفقیت شورای شهر اصولگرا و قالیباف شهردار در ثبات مدیریت تهران چه بود؟ فارغ از این که چه کسانی در بیرون از آنها حمایت می‌کردند که خب این شورا و شهرداری فعلی هم حامیانی برای خود در دولت و مجلس دارند؛ به نظرم باید به این فکر کرد که مشکل این یک سال فعالیت شورا و شهرداری اصلاح طلب در چیست که به اینجا رسیده‌ایم؟ بوی آمدن سومین شهردار هم این روزها به مشام می‌رسد، هر چند بعضی می‌خواهند افشانی را نگه‌اش دارند و بعضی او را هُل می‌دهند.

3 – سال 84 وقتی احمدی‌نژاد رییس جمهور شد کسانی با مسخره کردن او شروع کردند به جای این که دو روز فرصت بدهند و بعد عملکرد او را قضاوت کنند. با همین رویکرد هم بسیاری از بخش‌های نخبه‌ی جامعه از همان ابتدا راهشان را سوا کردند. شاید اگر آن رویکرد در ابتدای کار انتخاب نمی‌شد، احمدی نژاد هم طور دیگری برخورد می‌کرد.

از روز قبل از آنکه افشانی شهردار بشود گفتند که می‌خواهد لـُرها را بیاورد، در حالی‌که اصلا در آن زمان خبری نبود. این یعنی لجاجت و زورگویی به او که زیاد شناخته شده نبود وگرنه به آقای نجفی، شهردار قبلی، کسی اینقدر هجوم نیاورده بود. بعد هم، اصلا حق او بوده که همسوها با خودش را بیاورد یا نیاورد، چه ما دوست داشته باشیم و چه نه. مدیر برای موفقیت، از یارانی استفاده می‌کند که با آنها کارنامه‌ی بهتری بتواند ارایه کند. وقتی با کسانی چه لر و چه ترک و غیره کار کرده، معلوم است که از آنها استفاده می‌کند. به نظرم از روز اول دوستان ما موضع بدی گرفتند و نگذاشتند خودش باشد.

4 – آیا شهردار منتخب شورا در انتخاب همکاران خودش آزاد بوده و یا اینقدر خرده فرمایش و لیست برای گنجاندن این و آن دریافت کرده است؟

خبرهای این دو روز گذشته را ببینید. واقعا اگر خود شما شهردار بودی حاضر می‌شدی هر کسی از بیرون خبرسازی و فرمایش کند که مسوول روابط عمومی را چه کسی بگذاری یا نگذاری؟ یعنی حتی در حد روابط عمومی، چه برسد به مسوولیت‌های دیگر. یا خبر تغییر حجت الله میرزایی از معاونت شهرداری را ببینید. صبح دیروز خبر جلسه‌ی خصوصی او و شهردار منتشر شد. یعنی چی؟ چرا؟ با عرض پوزش، مسخره است.

یکی از مدیران عالی شهرداری که از مدیران اصلاح طلب است و راضی نیست که نام او را بیاورم، دو ماه پیش از دست فشارهای اعضای شورای شهر فریاد می‌زد. فشارها باعث خستگی و عصبی شدن مدیران شهرداری شده است. با یکی از دوستان اصلاح طلب که سیستم آقای قالیباف را می‌شناخت صحبت می‌کردم. می‌گفت که از او هم اعضای اصولگرای شورا انتظاراتی داشته‌اند اما اینقدر افراطی و به عنوان شرط مطرح نمی‌کردند.

به نظرم برای موفقیت شهردار، چه اینی که هست و چه اگر همین فردا کسی دیگر بیاید، باید از دخالت‌ها کاست. این حجم از دخالت که چرا این را گذاشتی و چرا آن را نگذاشتی، هیچ کمکی به مدیریت شهرداری نمی‌کند. دوستان ما در میزان دخالت در مدیریتی که خودشان انتخاب کرده‌اند دچار افراط شده‌اند و این هر روز وضعیت را بدتر می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شهردار هم در انتخاب همکارانش همانقدر آزاد است که مردم در انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور !
    کاش یک عالم علم سیاست تعریفی از آن چه که مردم ایران آن را رئیس جمهور مینامند ارائه میکرد !!

  2. أقای شفیعیان عزیز!
    حجم تخریب، سیاه نمایی و سونامی خبرهای بد توسط دوستان تریبون دار و با نفوذ را فراموش نکن! نجفی را چه کسی در اواسط شب می خواست بازداشت کند!؟؟! شیرازه ی کار از هم می پاشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا