خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمدنیوز تعارف را کنار گذاشت!

کانال تلگرامی دماوند در متنی با عنوان «آمدنیوز تعارف را کنار گذاشت!» نوشت:

از اواسط سال 96 که موضوع رفراندوم اقلیم کردستان عراق برای استقلال جدی شده بود، کانال آمدنیوز به طرز عجیب و حیرت انگیزی اخبار مربوط به آن رویداد را پوشش می‌داد و در کنار حمایت تنها کشور منطقه (اسرائیل) از رفراندوم، استدلال مدیران‌اش برای پوشش جهت‌دار آن رویداد این بود که معتقد به گردش آزاد اطلاعات هستند و «صدای مردم»!

✍️ همان زمان ناظران بیطرف با نگرانی خاصی اخبار و مطالب این رسانه‌ی مشکوک را دنبال می‌کردند. زمان گذشت و تأثیر رسانه‌ای حرفه‌ای بر گسترش اعتراضات دی ماه آشکار شد و متاسفانه این کانال تلگرامی به مرور تبدیل شد به رسانه‌ی مرجع برای بخش بزرگی از افراد پیگیر مسائل سیاسی جامعه اعم از مخالفان یا موافقان نظام.

✍️ محبوبیت این رسانه چنان اوج گرفت که بعد از تعطیلی «آمدنیوز» از سوی خود تلگرام که به دلیل ترویج عریان خشونت بود، به فاصله‌ی کمتر از 24 ساعت تعداد مخاطبان آن (با نام جدید صدای مردم) به رقم قبلی بازگشت و اکنون که چند ماهی از فیلترینگ رسمی تلگرام می‌گذرد ممبرهایش به عدد یک میلیون هفتصد هزار نفر رسیده است!

✍️ مدیران این رسانه که قبلاً مواضع شفاهی خود را از طریق مصاحبه با صدای آمریکا مطرح می‌کردند اعتماد به نفس جدیدی پیدا کردند و جمعه‌های هر هفته مستقلاً گفتگویی مفصل برای مخاطبانشان ترتیب داده‌اند که از طریق اینستاگرام نیز بصورت زنده پخش می‌شود.

✍️ شماری از روزنامه‌نگارانی که توانمندی حرفه‌ای زم و ویژگی‌های اخلاقی او را می‌شناختند معتقد بودند که پشت صحنه‌ی اصلی این رسانه نه تنها زم نیست بلکه یک یا چند نفر از متخصصان رسانه‌ای/ سیاسی با توانمندی جنگ روانی است که به مرور چهره‌ی خود را نشان خواهند داد.

✍️ از پوشش خبری توئیت‌ها و تحلیل‌های فردی به نام مهدی جلالی تهرانی مشخص شد که این فرد که نه تنها نسبت به جمهوری اسلامی بلکه با کلیتی به نام ایران بغض و کینه‌ای عحیب دارد، احتمالاً یکی از گردانندگان اصلی و پشت صحنه‌ی آمدنیوز (صدای مردم) است. زمان زیادی لازم نبود که این فرد از پشت، به صحنه‌ی عریان ماجرا بیاید و همراه با فرد دیگری با نام مستعار (کاوه آهنگری / از اعضای سابق حزب دموکرات کردستان ایران) مانیفست و برنامه‌ی گروه رسانه‌ای مزبور را تبیین کند.

✍️ مخاطبان دائمی این کانال حتماً توجه کرده‌اند که در همین ایام اخیر این گروه بی پرده از برنامه‌ی خود برای تجزیه‌ی ایران و فدرالیسم پرده برداشته و در اظهار نظرهایشان حتی از عنصری چون رضا پهلوی عبور کرده و در آخرین موضع گیری، وحدت بخشی زبان فارسی را نفی و آن را زبان ملی همه‌ی ایرانیان نمی‌دانند!

✍️ محور اصلی مطالب این رسانه اکنون این است که به مردم القا کنند سوریه‌ای شدن ایران دروغ محض است و هیج خطری متوجه تمامیت ارضی ایران نیست، هیچ خطری!

✍️ آری! گروه رسانه‌ای آمدنیوز (سایت، اینستاگرام و کانال تلگرامی) سرانجام پس از سه سال تعارف را کنار گذاشت و درست در زمانی که به اوج تاثیرگذاری و مرجعیت خود واقف شد، لاقیدی خود را درباره‌ی تمامیت ارضی ایران آشکار کرد.

✍️ آنان که دل در گروی این سرزمین دارند از چپ و راست و پوزیسیون و اپوزیسیون گرفته تا تمام هنرمندان، دانشگاهیان و مردم عادی باید چاره‌ای کنند برای رسانه‌ای تجزیه‌طلب که طیق آخرین آمار مستقل، روزانه 28 میلیون بازدید دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بهت نبود نویسنده برای اثبات ادعاهای خود نمونه هایی ذکر میکرد ، فدرالیسم هم با تجزیه فرق دارد ، همین الان هم ایران بر اساس فدرالیسم اداره (لغت دیگری به ذهنم نرسید) میشود ، اما نه به صورت منطقه ای ، بلکه بر اساس قدرت فردی !

    3
    4
  2. اولا” آمدنيوز خشونت عريان را تبليغ نميکرد، چرا وقتي که با عنوان صداي مردم در تلگرام فعال شد، مسئولين تلگرام به داد و فريادهاي مکررتان که اين، همان کانال آمدنيوز است و تبليغ خشونت ميکند، وقعي ننهادند!!؟ ثانيا” آمد نيوز بارها در مورد تماميت ارضي ايران و همين موضوع اخير درياي مازندران، مطلب نوشته و هشدار داده است، چگونه هدف بزعم شما لاقيدي در باره تماميت ارضي ايران، با انتشار مکرر موضوع درياي خزر و گوشزد نمودن خطر از دست دادن آن توسط آمد نيوز، قابل جمع است!!؟

    4
    3
  3. در هیچ جای این سایت نشانه ای از ترویج یا حمایت از تجزیه طلبی مشاهده نمیشود که اگر اینچنین بود،28 میلیون دنبال کننده نداشت. ضمن اینکه فدرالیسم مترادف تجزیه طلبی نیست

  4. من تلگرام ندارم و از این کانال هم به هیچ شکلی بازدید نداشتم اما به نظرم این متن به روخوانی های بیست و سی بیشتر شباهت داشت

    1
    1
  5. سه تن از افراد موثر این کانال از تجزیه طلبهای قدیمی هستند (عثمان زرقندی، اگری اسماعیل نژاد و مهدی جلالی تهرانی) .
    درضمن فدرالیسم اسم رمز تجزیه است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا