خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«همه‌ی داروهای موردنیاز بیمارستان‌ها خریداری و ذخیره شد»

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی دو ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالغ بر 100 میلیارد تومان داروهای موردنیاز و حیاتی بیمارستان‌ها را برای ماه‌های آتی خریداری و ذخیره کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سید محمدحسین بحرینی ظهر امروز 23 مهرماه در آئین افتتاح بخش  MRI بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرهنگیان  این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تمام سازمان‌ها از سرمایه‌دارترین تا امپریالیسم کشورها و از سویی سوسیالیست‌ترین آن‌ها که به مردم خدمات می‎دهند رو پای خود هستند و ادامه فعالیت می‎دهند، اظهار کرد: در تمام کشورها تنها دو سازمان و نهاد آموزش و پرورش و بخش سلامت هستند که هرگز قادر نیستند بدون کمک سایر سازمان‌های دولتی و مردم روی پای خود بایستند.

وی با بیان اینکه راه اندازی دستگاه ام ار آی در کاشمر کار بسیار بزرگی است، به وضعیت مرکز نیمه تمام شهر ریوش اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم که تمام توان مجموعه استان را برای به نتیجه رساندن این پروژه به کار بریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان شهرستان و نماینده مردم منطقه ترشیز تمامی پروژه‌های نیمه کاره شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن را هرچه زودتر به نتیجه برسانیم و باید گفت برای مرکز درمانی شهر ریوش مجبور بوده‌ایم 1.5 میلیارد تومان از پروژه‌های دیگر را به این پروژه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما هم توان خاصی داریم و باید پاسخگوی سایر پروژه‌ها بود، تامین داروی مورد نیاز را از دیگر مسائل مهم دانست و افزود: طی دو ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالغ بر 100 میلیارد تومان داروهای حیاتی و مورد نیاز بیمارستان‌ها را برای ماه‌های آتی خریداری و ذخیره کرده‌ایم.

بحرینی با بیان اینکه بسیاری از ملزومات پزشکی را که نگران کمبود و نبودشان بوده‌ایم در بیمارستان‌ها ذخیره شده است، گفت: متاسفانه طی ماه‌های اخیر قیمت‌های مواد اولیه برای تهیه غذای بیماران در بیمارستان‌ها افزایش بسیاری داشته است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد وظیفه دارد در حد توان وظایف خود را به درستی انجام دهد، طی سه تا چهار سال گذشته هر مسئول کشوری که به خراسان رضوی آمدند چشم مسئولان به پروژه‌های حوزه سلامت برای افتتاح بوده است.

اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار در یک بازده سه ساله برای جاده مرگ

در این مراسم نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد به ثمر نشستن یکی از دغدغه‌های جامعه سلامت شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد هستیم، گفت: اولین دغدغه‌مندی دستگاه ام آر ای در شهرستان را خود تیم سلامت شهرستان داشتند.

بهروز بنیادی گفت: هرچند اولین شرط تخصیص دستگاه ام آر ای به هر شهرستان شاخص جمعیت است اما با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم این دستگاه که از اهمیت ویژه‌ای برای منطقه ترشیز برخوردار است را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار می‌بود براساس شاخص جمعیت دستگاه MRI به شهرستان داده می‌شد سال‌ها زمان لازم بود، افزود: با تلاش و توان همه مسئولان از جمله وزیر بهداشت و درمان، مسئولان استان و شهرستان توانستیم دستگاه ام ار آی به شهرستان کاشمر اختصاص یافت.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هرچند باید بخش درمان تقویت شود و در بسیاری از خدمت‌رسانی‌ها به ایده‌آل‌ها نزدیک شویم اما موضوع پیشگیری را نباید فراموش کرد، به محور شادمهر به کاشمر که به جاده مرگ شهرت یافته اشاره کرد و گفت: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت استان درخواست شده در این زمینه ورود کنند.

وی با اعلام اینکه سلامت یک موضوع اجتماعی و جامعه‌نگر است، بیان کرد: اگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان برای دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر تاکید کنند ارزش کار را بیشتر خواهد کرد.

بنیادی با اظهار تاسف از حادثه‌ای که شب گذشته در این محور به وقوع پیوست و براثر آن دو نفر از هم میهنانمان جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته هم شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم که می‌طلبد اعتبارات مورد نیاز باند دوم هرچه سریعتر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ابتدایی که به مجلس راه یافتم با بررسی‌های انجام شده مشخص شد محور کاشمر به شادمهر همانند 20 هزار پروژه دیگر هیچ شناسنامه‌ای در سطح ملی ندارد، بیان کرد: ابتدا باید سازمان برنامه و بودجه می‌پذیرفت که نیاز است باند دوم محور شادمهر به کاشمر در خراسان رضوی اجرایی شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و در فضایی که دچار خشکسالی مالی بودیم توانستیم در اواخر سال 95 ماده 23 جاده را بگیریم، گفت: به رغم اینکه در بودجه سال جاری حاضر نبودند ردیف ملی به این پروژه اختصاص دهند، اما در داخل خود کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و ردیف ملی گذاشته شد.

وی گفت: هرچند توسط مقامات بالادست در سفرهای ریاست جمهور این پروژه حذف شده بود اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان کشور و استان در سفر ریاست جمهور به خراسان رضوی مجدد این پروژه از سوی استانداری به عنوان اولویت دوم استان مطرح و در اولویت قرار گرفت.

بنیادی با بیان اینکه 90 میلیارد تومان اعتبار در یک بازه سه ساله برای محور کاشمر به شادمهر پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: اکنون 25 کیلومتر از این محور وارد فاز مطالعاتی شده و مجدد باید در وزارت راه و شهرسازی به تائید برسد و سپس وارد مناقصه شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اصلی سلامت پیشگیری است، بیان کرد: هرچند دستگاه ام ار آی برای شهرستان ضروری است اما در سایر بخش ها هم باید تلاش کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد نوسازی بسیاری از وسایل و تجهیزات پزشکی در شهرستان هستیم، گفت: بخش بسیاری از این تجهیزات توسط خیرین و مسئولان استان تهیه و در اختیار بیمارستا‌ن‌های منطقه قرار گرفته است.

خلیل‌آباد قطب چشم پزشکی منطقه می‌شود

وی تجهیز شدن بیمارستان خلیل آباد را حرکت بسیار بزرگ و ارزشمند در منطقه دانست و اظهار کرد: به زودی با کمک مسئولان این بیمارستان تبدیل به قطب چشم پزشکی خواهد شد.

بنیادی با اشاره به اینکه برخی تخصص‌ها را می‌توان در این بیمارستان راه‌اندازی کرد، گفت: تاکنون بخش دیالیز بیمارستان خلیل آباد راه‌اندازی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات بسیاری در بیمارستان بردسکن صورت گرفته است، بیان کرد: تمامی این کارها وظیفه حاکمیت است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز در مباحث بیمه‌ای دچار مشکلاتی هستیم، گفت: در موضوعات پوشش بیمه‌ای صحبت‌های خوبی صورت گرفته که به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا