خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فرضیه‌ها درباه کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ غلط است»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت:در خصوص گمانه‌زنی‌های مطرح شده در مورد اقدامات لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و عملکرد او در روز استیضاح ربیعی، اظهار داشت: این فرضیه‌ها در خصوص کاندید شدن علی لاریجانی برای انتخابات غلط است.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: بحث‌های انتخابات و مسائل مربوط به آن حاشیه‌ای است و باید تلاش کنیم کشور را از بحران نجات دهیم. ضمن اینکه من معتقدم مسئولان عالی رتبه کشور هم دغدغه شرکت در انتخابات را ندارند و بیشتر تلاش می‌کنند کشور را از توطئه‌ای که دشمن طراحی کرده نجات دهند.

وی افزود: اگر استیضاح در مسیر خود و در کمیسیون به موقع مطرح می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون می توانست استیضاح را چند هفته طول بدهد و کسی نمی‌توانست بپرسد چرا، اما هیات رئیسه می‌تواند از کمیسیون بخواهد چرا موضوع را در دستور قرار نمی‌دهید؟ کمیسیون اجتماعی نسبت به این امر اقدام نکردند و از طرفی هم استیضاح‌کنندگان مطالبه داشتند و هیات رئیسه هم مکلف بود استیضاح را در دستور قرار دهد.

جلالی با بیان اینکه در خصوص وزرای دیگر هم همین روال پیش می‌رود، گفت: کمیسیون‌ها در خصوص استیضاح وزرای دیگر مختار هستند روال یاد شده را طی کنند و استیضاح‌ها را معطل کنند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: بحث‌های انتخابات و مسائل مربوط به آن بحث‌های حاشیه‌ای است و باید تلاش کنیم کشور را از بحران نجات دهیم. ضمن اینکه من معتقدم مسئولان عالی رتبه کشور هم دغدغه شرکت در انتخابات را ندارند و بیشتر تلاش می‌کنند کشور را از توطئه‌ای که دشمن طراحی کرده نجات دهند.

وی با اشاره به روز استیضاح و رفتار نمایندگان در صحن علنی یادآور شد: در مجموع روز استیضاح روز تلخی برای مردم بود، همه باید به سمت اخلاق حرکت کنند و در پی معیارهای کارآمدی باشند و نباید به مسائل شخصی افراد به هر دلیل وارد شویم. علاوه بر این شورای نگهبان و شخص آقای کدخدایی هم توضیح دادند که در خصوص این رفتارها تذکرات لازم داده شده، اما شورای نظارت بر رفتار نمایندگان هم باید کاملا مسئله را بررسی کند و نتایج لازم را بگیرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان گفت: مدعی العموم هم باید به این بحث ورود کند و از افرادی که در روز استیضاح تهمت زدند و ادعاهایی را مطرح کردند سند و مدرک بخواهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا