خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«راه تعاملی برای دانشجویان و معلمان باقی نگذاشتند!»

/سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مطرح کرد/

کیا محمد صرفی، سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری تجمع این تشکل در روز یکشنبه، به انصاف نیوز گفت: مساله اصلی ما شکسته شدن استقلال دانشگاه است. هنگامی که رییس جمهور برای صحبت در مراسمی که توسط دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار میشد در دانشگاه حاضر شدند، مسئولان مراسم کاملا سالن را مهندسی کرده و امکان بیان دغدغه‌های دانشجویان وجود نداشته و بسیاری از حضار نیز از خارج دانشگاه آمده بودند. این مساله نشان می‌دهد که رییس جمهور چقدر به استقلال دانشگاه اهمیت داده است که حتی حاضر به سخنرانی مقابل نمایندگان دانشجویان نشده است.

صرفی افزود: آن طور که ما اطلاع داریم این برنامه توسط غالب فعالین سیاسی، صنفی، فرهنگی و علمی تحریم شده بود. نمایندگان تشکل‌های اسلامی هیچ یک در مراسم حاضر نشدند و ترجیح دادند به جای نشستن پای مراسمی که هیچ ارزشی برای دانشجویان در آن قائل نیستند به اعتراض در بیرون سالن مراسم بپردازند.

صرفی با اشاره به شعارهای این تشکل در تجمع یکشنبه بیان کرد: شعارهایی که ما بیان کردیم، به کفایت خواست‌های مارا نشان می‌دهد، امنیتی شدن دانشگاه، لکه‌دار شدن استقلالش و باز شدن دست نهادهای فراقانونی در آن چیزی نیست که امروز بر کسی پنهان باشد. “تهران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه” ، “دانشجو بی تریبون، اوین ستاره بارون” ،”ستاره دانشجو،مدال افتخار است” تنها تعدادی از شعارهای ما بود که امیدواریم طنین انداز شدنش در دانشگاه گوش مسئولان را شنوا کند، هرچند که ما را دیگر امیدی به تدبیرشان نیست. فارغ از این مسائل برخی چهره‌های آشنای این سالها دوربین‌های حرفه‌ای‌شان در دستشان بود و تصویربرداری می‌کردند و دانشگاه امنی که در سالن گفته شد را برایمان تداعی کردند، بماند چهره‌هایی که  دانشجو هم نبودند و با گوشی‌هایشان فیلمبرداری می‌کردند.

وی افزود: در این مراسم هیچ یک از تشکل‌ها تریبونی برای بیان دغدغه‌های خود نداشتند. این مساله واکنش و اعتراض جدی را نیازمند است. رئیس جمهور اگر مایل به شنیدن انتقادات ما نیستند دیگر نیازی به حضور در دانشگاه ندارند و از طریق صدا و سیما می‌توانستند به بیان مسائل خود بپردازند‌. برداشت ما از این حرکت رئیس جمهور، توهین به دانشجویان بود.

وی با اشاره به تحصن معلمان کشور اظهار کرد: مساله دانشجویان و معلمان از یک دیگر جدا نیست. آنها نیز در راستای خواست‌های برحق خود مجبور به تحصن شده‌اند چرا که دولت هیچ نهادی برای بیان اعتراض آنها تعبیه نکرده است و هیچ پاسخی نیز در مقابل خواست‌های آنها نداده است. گویا این روش، روشی است که دولت می‌خواهد در مقابل منتقدان پیش گیرد، حال آنکه صدای حق طلبی خاموش شدنی نیست.

صرفی در پایان بیان داشت: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تشکلی با هفتاد و پنج سال سابقه‌ی فعالیت برای دانشجویان است و شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است و در راه دشوار دموکراسی خواهی هزینه‌هایی پرداخته است. این تشکل هرگز توهین به دانشجویان را نمی‌پذیرد و از خواست‌های خودش یعنی حراست از استقلال دانشگاه، امن شدن دانشگاه، مشارکت دانشجویان در اداره‌ی دانشگاه و از بین بردن ستاره‌گذاری دانشجویان؛ قدمی عقب نمی‌کشد. مسئولان دانشگاه و دولت بایستی بداند که این خواست‌ها حداقلی‌ترین خواست‌های دانشگاه در یک فضای  گفتگویی است. تجمع و تحصن همواره آخرین راه بیان خواسته‌ها است، مسئولان مدت‌هاست که راه‌های دیگر را  بسته‌اند. چنانچه این روند ادامه پیدا کند، تنها چیزی که نصیب دولت می‌شود بی اعتمادی شدید جامعه به آن است؛ چیزی که در شرایط فعلی کشور بسیار حیاتی است و اما هیچ کدام از مسئولان اهتمامی به آن ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا