خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته کمتر گفته شده درباره‌ی غذا خوردن در هواپیما

شاید هر یک از ما حداقل یکبار با هواپیما به جایی مسافرت کرده باشیم و این وسیله را به لحاظ صرفه جویی در وقت و تامین رفاه بر دیگر وسایل حمل و نقل ترجیح دهیم اما آیا شده این کنجکاوی را داشته باشیم که بپرسیم نحوه تهیه غذا در هواپیما چگونه است و چرا بعضی اوقات طعم غذا در آسمان متفاوت از زمین است و آیا خلبان، کمک خلبان و سایر کادر پروازی از همان غذایی که ما می‌خوریم، می خورند یا خیر؟

به گزارش ایسنا، در زیر به ۱۰ نکته درباره غذا خوردن در هواپیما برای مسافران علاقه‌مند به پرواز اشاره می‌کنیم که شاید برای بسیاری جالب باشد.

۱- غذای خلبان باید متفاوت از غذای کمک خلبان باشد. در بین شرکت‌های هواپیمایی این مساله امری کاملا ضروری به شمار می‌رود چرا که در صورت مسمومیت می‌توان مانع از بروز هر گونه حادثه دلخراش شد.

۲- هم چنین در صورت اصرار خلبان و کمک خلبان به خوردن یک نوع غذا، آنها باید در زمان‌های متفاوتی که از آن به عنوان “زمان امن” یاد می‌شود، از یک نوع غذا مصرف کنند.

۳- اگر فکر می‌کنید که غذای سرو شده در هواپیما طعم غذای مشابه در روی زمین را ندارد به این دلیل است که شما به محض ورود به جو حس چشایی‌تان را از دست می‌دهید.

به گفته یکی از مدیران شرکت امریکن ایرلاین، حس بویایی و چشایی اولین حواسی هستند که شما آنها را در ارتفاع نزدیک به ۱۰ هزار متر از دست می‌دهید.

۴- بنابر مطالعات انجام شده از سوی مرکز آلمانی فرونهوفر، زمانی که وارد هواپیما می‌شوید در درجه اول هوای داخل بر روی حس بویایی شما تأثیر می‌گذارد و همزمان با بالارفتن هواپیما تا ارتفاع ۱۰ هزار متری فشار هوا به صورت تدریجی کاهش یافته و رطوبت هم به کمترین درجه ممکن یعنی نزدیک به ۱۲ درصد می‌رسد. کاهش فشار هوا و رطوبت از میزان حس چشایی شما تا ۳۰ درصد می‌کاهد. بدین ترتیب با کاهش حس بویایی و چشایی ما غذایی بی طعم و بی بو را میل می‌کنیم.

هم چنین بر اساس این تحقیقات صدای موتور هواپیما نیز بر حس چشایی تأثیر گذاشته و باعث می‌شود تا ما غذا را بی نمک و یا بی مزه بدانیم.

۵- برخی مهمانداران توصیه می‌کنند برای اینکه غذای داخل هواپیما برای شما مزه‌دار باشد می‌توانید از نمک و ادویه کنار غذا استفاده کنید یا کمی نمک و ادویه به همراه داشته باشید.

۶- غذاهایی که داخل هواپیما میل می‌کنید در آشپزخانه‌ای در روی زمین و احیانا نزدیک به فرودگاه تهیه می‌شوند، سپس بسته بندی و در داخل یخچال‌هایی نگهداری می‌شوند.

۷- در داخل هواپیما نمی‌شود از ماکروویو یا اجاق‌های معمولی برای گرم کردن غذاها استفاده کرد از این رو اکثر شرکت‌های هواپیمایی از اجاق‌های قابل حمل حرارتی که می‌توانند هوای گرم و خشک را تولید کنند، استفاده می‌کنند.

۸- وعده‌های غذایی مربوط به هواپیماها تازه نیستند بلکه در بهترین حالت بین ۱۲ تا ۷۲ ساعت قبل از هر پرواز آماده می‌شوند. این وعده‌ها می‌توانند طبق استانداردهای غذایی بین المللی تا ۵ روز به صورت یخ زده باقی بمانند.

۹- بسیاری از اعضای کادر پروازی توصیه می‌کنند تا در سفر بطری آب تازه به همراه داشته باشید و از چای و قهوه نیز استفاده نکنید چرا که آبی که در هواپیما برای تهیه چای و قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد از آب مخزنی است که معلوم نیست در چه فاصله زمانی تا پرواز پر شده و این امر مساله ای روشن است که آب راکد حاوی میکروب‌های بسیار است.

۱۰- اولین بار در ۱۱ اکتبر ۱۹۱۹ غذای از پیش آماده شده در پرواز لندن به پاریس سرو شد اما اولین آشپزخانه در هواپیما در سال ۱۹۳۶ و توسط هواپیمایی “یونایتد ایرلانز” راه‌اندازی شد.

 

منابع:

_دیلی تلگراف

_ سایت دخلک بتعرف

_اسکای نیوز عربی

_اخبار الآن

_دیلی میل

ترجمه: سمیه رعیت

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا