خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از حضور زنان در ورزشگاه آزادی [+ تصاویر]

ورزش سه در گزارشی راجع به حضور زنان در ورزشگاه نوشت: صبح امروز خبر جالب حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای دیدار دو تیم ایران و بولیوی با واکنش‌های متفاوتی همراه بود. خبری که با توجه به اعلام حضور گزینشی بانوان با برخی واکنش‌های منفی بانوان هوادار فوتبال نیز همراه شد.

با شروع دیدار دو تیم ایران و بولیوی و اقداماتی که برای حضور بانوان با گماردن پلیس بانو و ورودی‌های مشخص تعیین شده بود، اکنون بانوان ایرانی نظاره‌گر یکی از دیدارهای تدارکاتی شاگردان کارلوس کی‌روش در مسیر جام ملت‌های آسیا هستند. در بین نفراتی که در ورزشگاه آزادی حاضرند چهره‌های آشنایی مثل کتایون خسرویار، سرمربی تیم بانوان نوجوان ایران و شاگردان او حضور دارند. در عین حال تعدادی از علاقمندان به فوتبال نیز در بیرون ورزشگاه آزادی و در مقابل درب های مرکز ملی فوتبال همچنان به دنبال حضور در استادیوم هستند.

این نمایی از یک حضور تاریخی است برای شکستن یک تابوی بزرگ که طی مدت اخیر از شخص وزیر ورزش تا مسوولان ورزشی و مدیران فوتبال برای آن تلاش داشته‌اند و اکنون با توجه به فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا بخشی از آن برآورده شده است.

 

[این عکس مربوط به آخرین حضور رسمی بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای دیدار ایران است. 21 خرداد 1384و دیدار ایران مقابل بحرین که با صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی آلمان همراه شد.]

پیش از این و در روز صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2006، تنی چند از بازیگران زن سینمای ایران مثل هانیه توسلی، مریلا زارعی و ستاره اسکندری در ورزشگاه آزادی حاضر شده و تماشاگر دیدار ایران مقابل بحرین بودند. کمی بعد از این اتفاق محمود احمدی نژاد، رییس جمهور وقت دستور ورود بانوان به ورزشگاه ها را صادر کرد اما با توجه به واکنش‌ها این مساله از دستور کار دولت خارج شد. اما حالا با توجه به فشار فیفا فدراسیون فوتبال به دنبال راهی برای حضور قطعی بانوان در ورزشگاه‌ها است و ظاهر در بازی پرسپولیس مقابل السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا این اتفاق تاریخی تکمیل خواهد شد.

عکس ها از امیرحسین خیرخواه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا