خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آمریکای لاتین به انتخاب ترامپ

سیاستمداران کشورهای آمریکای جنوبی ضمن ارسال پیام های تبریک به ‘دونالد ترامپ’ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، پیام های متفاوتی به وی داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری های رویترز و آسوشیتد پرس ؛ ‘دانیل اورتگا’ رئیس جمهوری چپگرای نیکاراگوئه با ارسال پیام تبریک برای دونالد ترامپ، نوشت که ‘من و ملتم امیدواریم که امکان همکاری با ایالات متحده برای حل مسائل جهان، با اولویت دادن به صلح، فراهم شود.’
اورتگا خود روز یکشنبه برای سومین بار پیاپی به ریاست جمهوری نیکاراگوئه رسیده بود.
** ونزوئلا: امیدواریم روابط سیاسی با آمریکا گسترش یابد
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن تبریک به دونالد ترامپ گفت که امیدوار است ترامپ بتواند ‘روابط سیاسی توام با احترام متقابل میان دو کشور’ را به پیش ببرد.
وی همچنین گفت که امیدوار است فصل تازه روابط میان واشنگتن و کاراکاس با ‘پرهیز از دخالت در امور داخلی کشور دیگر’ همراه باشد.
ونزوئلا و آمریکا از سال 2010 در پایتخت های یکدیگر سفارت نداشته اند.
** مکزیک: انتخاب ترامپ شوک بود
وزیر دارایی مکزیک در واکنش به انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا گفت که کشورش امسال با دو شوک اقتصادی رو به رو شد؛ شوک اول همه پرسی برای خروج بریتانیا از اروپا و شوک دوم انتخاب ترامپ.
هراس از سیاست های ترامپ علیه مکزیک، به کاهش 9.5 درصدی ارزش ‘پزو’ واحد پول ملی این کشور منجر شده است.
ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی گفته بود که مهاجران غیرقانونی را که بسیاری از آنان مکزیکی تبار هستند، از آمریکا اخراج خواهد کرد و در مرز دو کشور، دیوار خواهد ساخت.
** آرژانتین: امیدواریم در راستای منافع دو ملت همکاری کنیم
دولت آرژانتین نیز که پیش از این تلویحا اعلام کرده بود ترجیح می دهد کلینتون در انتخابات آمریکا به پیروزی برسد، پس از اعلام پیروزی ترامپ، ابراز امیدواری کرد واشنگتن و بوینس آیرس بتوانند در راستای منافع دو ملت همکاری کنند.
‘موریسیو ماکری’ رئیس جمهوری آرژانتین، روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: به دونالد ترامپ به خاطر پیروزی اش تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم در راستای منافع ملت هایمان همکاری کنیم.
‘سوزانا مالکورا’ وزیر امور خارجه آرژانتین هم در توئیتر نوشت: ملت آمریکای شمالی پای صندوق های رای سخن گفتند. دونالد ترامپ پیروز شد. تبریک به دموکراسی و نهادهای قانونی شما، و تبریک به دونالد ترامپ به خاطر کسب عنوان رئیس جمهوری برگزیده ایالات متحده.
** برزیل: دولت ترامپ از کالای آمریکایی پشتیبانی نکند
مقام های دولت برزیل روز چهارشنبه به رئیس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفتند، اما از او خواستند که سیاست حمایت از کالاهای داخلی را در پیش نگیرد و مانع از گسترش بازرگانی با کشورهای آمریکای لاتین نشود.
‘خوزه سرا’ وزیر خارجه برزیل به خبرنگاران گفت ‘امیدوارم این اتفاق (پشتیبانی از کالای آمریکایی) رخ ندهد.’
‘سرا’ که اوایل امسال گفته بود ریاست جمهوری ترامپ ‘یک کابوس’ است، روز چهارشنبه گفت که امیدوار است ترامپ دست از لفاظی های انتخاباتی اش بردارد. وی گفت ‘تمرین برای بازی یک چیز است و خود بازی چیز دیگری است.’
از سوی دیگر، ‘میشل تمر’ رئیس جمهوری برزیل با ارسال پیامی برای دونالد ترامپ، ابراز اطمینان کرد که دو دولت بتوانند همکاری میان دو ملت را گسترش دهند. تمر تاکید کرد ‘برایت در دولت ایالات متحده، موفقیت های فراوان آرزو می کنم.’

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا