خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: به زودی خبر تولید واکسن کرونا منتشر می‌شود

«دونالد ترامپ»،  رئیس جمهوری آمریکا گفت: ایالات متحده در تولید واکسن و دارو برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است و به زودی خبر آن را منتشر می‌کند.

به گزارش ایرنا ترامپ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران که مایک پنس معاون اول، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری، میچ مک‌کانل و کووین مک‌کارتی رهبر اکثریت و اقلیت جمهوریخواه در سنا و مجلس نمایندگان هم حضور داشتند، این مطلب را مطرح کرد.

وی با چینی خواندن ویروس کرونا افزود: آنها می‌توانستند آن را متوقف کنند اما این کار را نکردند. ما گزارش‌های زیادی داریم که این ویروس از چین آمد و آنها می‌توانستند جلوی آن را بگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: آنها از گسترش آن در چین جلوگیری کردند اما جلوی شیوع آن به جهان را نگرفتند. آنها می‌بایست آن را متوقف می‌کردند و می‌توانستند. آنها در این رابطه شفاف هم نبودند.

ترامپ اضافه کرد: صبح امروز با (امانوئل مکرون) رئیس جمهوری فرانسه و همچنین (عبدالفتاح السیسی) رئیس جمهوری مصر صحبت کردم که گفت‌وگوی بسیار خوبی بود.

وی با بیان اینکه روز جمعه در سراسر جهان شاهد افزایش جان باختگان ناشی از کرونا بودیم، اظهار کرد: وقتی به خبرهای محلی نگاه می‌کنید همه آنها درباره آمریکا است اما هرگز درباره آنچه که در جهان می‌گذرد حرفی نمی‌زنند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: شرایط در مکزیک، برزیل، کشورهای زیادی در اروپا و روسیه که مشکل فوق‌العاده‌ای دارد، به سمت وحشتناکی پیش می‌رود. این یک مشکل جهانی است.

ترامپ همچنین اظهار کرد در این هفته همچون هفته‌های پیشین نشست‌های خبری مربوط به کرونا را از سر می‌گیرد و افزود: من فکر می‌کنم کارهای زیادی درباره واکسن و دارو انجام شده است. شرکت‌های بزرگی روی آن کار می‌کنند و موفقیت‌های زیادی در گذشته داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون رمدیسیور نتیجه خوبی برای درمان بیماران کرونایی داشته است، گفت ما با سراسر جهان درباره واکسن و داروی کرونا در حال تعامل هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که کاهش مالیات تا چه اندازه می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی فعلی کمک‌کننده باشد، گفت: این کار باعث ذخیره‌سازی بزرگ برای مردم می‌شود.

ترامپ افزود: فکر می‌کنم شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا کارکنان خود را بازگردانند تا آنها را حفظ کنند. از این رو، کاهش مالیات بسیار مهم است. ما در حال کار بر روی آن هستیم.

وی با بیان اینکه البته روی موضوعات زیادی بحث کرده‌ایم، ادامه داد: ما بر روی تقریبا ۱۰ موضوع بحث کردیم اما کاهش مالیات یکی از بسیار مهم‌ها است.

رئیس جمهوری آمریکا درباره وضعیت پورتلند در ایالت اورگان و اعزام نیروهای گارد ملی به آنجا هم گفت: پورتلند به طور کلی از کنترل خارج شده بود. دموکرات‌ها و لیبرال دموکرات‌ها هیچ ایده‌ای برای اجرا نداشتند.

ترامپ افزود: آنها برای ۵۱ روز شهر را تخریب و غارت کردند و سطوح مختلف فساد وجود داشت. آنچه که جریان دارد باور کردنی نیست. آن وقت فرمانداران می‌گویند به کمک نیاز نداریم.

وی ادامه داد: شرایط در شیکاگو چگونه است؟ من خواندم که تعداد زیادی در آخر هفته در این شهر کشته شدند. ما به نیویورک نگاه می‌کنیم، ببینید چه خبر است. همه اینها با دموکرات‌ها، لیبرال دموکرات‌ها و دموکرات‌های چپگرا اداره می‌شوند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما نمی‌توانیم چنین اتفاقاتی در شهرها بیفتد. در نیویورک ۳۴۸ حادثه جنایی رخ داده است. فرمانداران موظفند کاری انجام دهند. اگر آنها نتوانند کاری انجام دهند ما باید اقدام کنیم.

ترامپ اظهار کرد: ببینید در نیویورک چه اتفاقی افتاد، یک زن مورد هدف قرار گرفت تنها به این دلیل که گفت ایا می شود لطفا فشفشه پرتاب نکنید؟ آنها هشت بار به سمت او شلیک کردند و او مرد.

وی افزود: این تمدن ما نیست و پلیس هم می‌ترسد اقدامی کند. آنها برای هر اقدامی محدود شده‌اند و نمی‌توانند کاری کنند. همه این شهرها همچون شیکاگو، نیویورک، اوکلند، بالتیمور، فیلادلفیا و دیترویت توسط دموکرات‌های لیبرال اداره می‌شوند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین چیزی در کشور ادامه یابد. نیروهای اعزامی به پورتلند به خوبی کارشان را در مدت کوتاهی انجام داده‌اند و هیچ مشکلی نیست.

ترامپ معترضان را هرج و مرج طلب نامید و گفت: مردم می‌گویند اینها معترض هستند در حالی که اینها آنارشیست و هرج ومرج طلب هستند. اینها از کشور نفرت دارند و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم، پیش بروند.

وی افزود: فرماندار، شهردار و سناتورها از این افراد می‌ترسند. این دلیلی است که نمی‌خواهند به آنها کمک شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا