خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون شورا: افشانی حداقل تا 24 آبان فرصت دارد

/ دلیلی بر استعفای زودهنگام شهردار نیست /

«محمود میرلوحی»، معاون شورای شهر تهران، ضمن تکذیب این شایعه که محمدعلی افشانی شهردار تهران روز چهارشنبه استعفا خواهد داد، گفت: منتظر جواب استفساریه از مجلس هستیم و اگر بنا به رفتن افشانی شد، تا زمان انتخاب شهردار جدید او در سمت خود می‌ماند.

این عضو شورا غروب یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز با تشریح دلایل قانونی اعلامی شورای شهر به مجلس برای مشمول نبودن شهردار در قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: استدلال داشتیم که این قانون عام لاحق است و چون نصب شهرداران در ماده 80 قانون شوراها قانون خاص مقدم هست، قانون منع بکارگیری، نباید شامل حال شهردار تهران بشود.

او با اشاره به این که برخی نمایندگان گفته‌اند استفساریه به صورت طرح به مجلس ارایه می‌شود، گفت: اگر استدلال‌های انجام شده را مجلس بپذیرد، شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود. شهرداری بر اساس وضع موجود مشمول است اما اگر ما بخواهیم که مشمول نشود باید این استفساریه را بگیرند و بر مبنای آن  اقدام ‌شود.

میرلوحی گفت: اما اگر این استسفاریه به نتیجه نرسد، بحث جدا شدن افشانی از شهرداری مطرح می شود و به این معنی است که نظریه کارشناسان و حقوق‌دان‌های شورا محلی پیدا نکرده و استدلال‌های ما پذیرفته نشده است.

معاون شورای شهر تهران در مورد شایعه‌ی استعفای افشانی در روز چهارشنبه گفت: علی‌القاعده تا 24 آبانماه که ما شهردار انتخاب کنیم ایشان دارند کارشان را انجام می‌دهند و دلیلی برای استعفا وجود ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا