خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تمجید معاون ترامپ از نحوه مدیریت انتخابات افغانستان

«مابک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری افغانستان مقام‌های انتخابات و نظامی افغانستان را برای مدیریت روند انتخابات پارلمانی ستود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه وزارت کشور افغانستان بیش از ۱۹۰ مورد حادثه امنیتی همزمان با برگزاری اولین انتخابات پارلمانی از هشت سال پیش ثبت کرد. به گزارش رسانه‌های محلی افغانستان، این خشونت‌ها بیش از ۴۴ کشته و ۲۴۰ زخمی بر جای گذاشت و موجب شد تا در برخی مناطق رای‌گیری در روز یکشنبه هم برگزار شود.

کاخ سفید دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مقام‌های انتخاباتی و نظامی افغانستان را بابت رهبری و مدیریت روند انتخاباتی و همچنین آمریکا و نیروهای بین‌المللی را برای حمایت از دولت کابل ستود.

در ادامه این بیانیه آمده است، میلیون‌ها تن از شهروندان افغان به رغم تلاش‌های طالبان برای ایجاد رعب و وحشت به پای صندوق‌های رای رفتند.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی افغانستان ماه نوامبر منتشر می‌شود. این انتخابات در واقع اولین رای‌گیری برای پارلمان افغانستان از سال ۲۰۱۰ بود. در سال ۲۰۱۶ انتخابات بر سر شرایط امنیتی ناپایدار در این کشور به تعویق افتاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا