خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به ادامه‌ی بازداشت یک احمدی نژادی

مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد به ادامه‌ی بازداشت محمدحسین حیدری، مدیر مسوول پایگاه اطلاع رسانی «دولت بهار» انتقاد کرد و آن را مطابق قانون ندانست.

به گزارش انصاف نیوز، علی اکبر جوانفکر در یادداشتی تلگرامی با بیان این که حیدری «با وجود سوابق خدمتی‌اش در نهادهای انقلابی، به تبلیغ علیه نظام متهم» شده، نوشت:

«وی یک ماه پیش در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد اما تا کنون هیچ حکمی علیه وی صادر نشده است. به موجب ماده 212 قانون آیین دادرسی کیفری دادگاه موظف است حداکثر ظرف یک هفته مبادرت به صدور رای نماید. مجازات در نظر گرفته شده در قانون مجازات اسلامی، برای اتهام تبلیغ علیه نظام، حبس از سه ماه تا یک سال است. بر اساس ماده 35  قانون آیین دادرسی کیفری بازداشت موقت نباید از حداقل مدت مجازات مقرر قانونی در باره جرم‌ارتکابی فراتر برود. روشن است که دستگاه قضایی نمی‌توانسته است آقای محمدحسین حیدری را بیش از سه ماه در بازداشت موقت نگه دارد و بازداشت او کاملا غیرقانونی است. این در حالی است که از بازداشت وی هفت ماه سپری شده است و هنوز حکمی در باره وی صادر نشده و همچنان با آزادی وی از بازداشت موقت نیز مخالفت می‌شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا