خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه ترکیه: محاکمه عوامل قتل خاشقچی باید در ترکیه برگزار شود

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: بازجویی و دادگاه پرونده جنایت “جمال خاشقچی” روزنامه‌نگار واشنگتن پست باید در ترکیه برگزار شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین اعلام کرد: در این دیدار دوجانبه درباره پروژه‌های مشترک میان دو طرف گفت‌وگو کردیم. همواره در کنار برادران فلسطینی‌مان هستیم. فلسطین و قدس خط قرمزمان هستند.

وی ادامه‌ داد: مساله قدس را نه تنها فلسطین بلکه تمام کشورهای جهان دنبال می‌کنند. حمایت ترکیه همواره از فلسطین ادامه‌ خواهد داشت. حتی اگر کسی این مساله را کنار بگذارد و اعتنایی نکند ما باز به حمایت خود ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات در مورد پرونده خاشقجی گفت‌: در درجه اول برای روشن شدن تمام زوایای جنایت از پیش طراحی شده خاشقجی تلاش خواهیم کرد. در حال‌ حاضر تمام جهان این مساله را از نزدیک پیگیری می‌کند. باید این روند کاملا آشکار و شفاف پیش برود.

چاووش‌اوغلو ادامه‌ داد: اکنون یکی از سوالات اصلی این است که دستور قتل را چه کسی داده است؟ هنوز برخی سوالات بی‌جواب باقی‌ مانده‌اند. تحقیقات در این باره ادامه‌ دارد.

وی ادامه‌ داد: بر اساس توافقنامه وین کنسولگری عربستان جزو خاک این کشور محسوب می‌شود اما بر اساس حقوق، اصول حقوقی و قانونی باید بازجویی در ترکیه صورت بگیرد. در نظر نداریم که پرونده خاشقجی را به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع دهیم اما هر سازمان بین‌المللی که بخواهد در این موضوع تحقیق کند با آن همکاری می‌کنیم و اطلاعات خود را در اختیارش قرار می‌دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود: جسد خاشقجی به رغم تحقیقات از افراد بازداشت شده در عربستان هنوز کشف نشده و خانواده خاشقجی خواهان دانستن این مساله هستند این امری انسانی است که باید رعایت شود.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا