خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ترامپ به ارسال بسته‌های مشکوک به منازل اوباما و کلینتون

دونالد ترامپ در واکنش به ارسال بسته‌های مشکوک به باراک اوباما و هیلاری کلینتون و دیگر افراد گفت: رهبران آمریکا باید علیه تهدیدات و “خشونت سیاسی” در کنار یکدیگر قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در اظهاراتی اعلام کرد: من فقط می‌خواهم بگویم که در چنین مواقعی ما باید متحد شویم. ما باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و کاملا آشکار، قوی و بدون هیچ اشتباه این پیام را بدهیم که تهدیدها و اقدامات خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت ما اکنون معطوف به تحقیقات درباره این مساله است، ما تمام تلاش و منابع را برای این مساله به کار گرفته‌ایم.

ترامپ افزود: ما بسیار عصبانی، ناراحت هستیم که شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، علاوه بر اوباما و کلینتون، جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا نیز بسته مشکوک دریافت کرده است.

در حال حاضر این بسته‌های مشکوک برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه اف‌بی‌آی در ویرجینیا ارسال شده‌اند.

به نقل از بی‌بی‌سی،  پلیس اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا در حال تجسس از بسته‌های انفجاری هستند که برای چند چهره دموکرات این کشور ارسال شده بود.

دفتر شبکه سی‌ان‌ان در نیویورک هم در پی مشاهده یکی از این بسته‌ها تخلیه شد.

این واقعه دو روز پس از آن روی می‌دهد که یک بمب در منزل جورج سورس، چهره شناخته شده سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های انسان‌دوستانه در حوالی نیویورک کشف شد.

این بسته‌های انفجاری را روز چهارشنبه (۲۴ اکتبر – دوم آبان) متخصصانی که مسؤول بررسی بسته‌های پستی مقام‌های سابق دولت آمریکا هستند کشف کردند.

کمیسر اونیل، رئیس پلیس نیویورک گفته با تمامی دفاتر مقام‌هایی که گمان می‌رود می‌توانند هدف بالقوه باشند تماس گرفته شده و از آنها خواسته شده پروتکل بررسی بسته‌های پستی را تمام و کمال انجام دهند.

همزمان نیویورک کارآگاهان اف‌بی‌آی و گروه ضربت ضدتروریسم این شهر را هم مامور به تحقیقات در این باره کرده است.

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک گفته ارسال این محموله‌های انفجاری “با هدف ضربه به آزادی مطبوعات و رهبران کشور ماست.”

وی افزود: “از همه مقام‌های دولتی و منصوبان جناحی و حزبی آنها می‌خواهم که خشونت و نفرت را تشویق نکنند و مشوق حمله به رسانه‌یی که موافق آن نیستند نشوند، حتی اگر با رسانه‌ای مخالفید باید به آن احترام بگذارید.”

بسته‌هایی که تا عصر چهارشنبه شناسایی شده به آدرس باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و جان برنان، رئیس سابق آف‌بی‌آی ارسال شده است و علاوه بر این چهره‌های شناخته شده دفاتر اریک هولدر، دادستان کل سابق و مکسین واترز، نماینده دموکرات کنگره هم بسته‌های مشابهی دریافت کرده‌اند که تحت بررسی متخصصان قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا