خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سایت شفافیت آرا، درآمد و نحوه هزینه‌کرد نمایندگان راه‌اندازی می‌شود»

یک نماینده مجلس گفت: سایتی طراحی شده که چندروزآینده آغاز به کارمی‌کند. هر نماینده یک صفحه اختصاص داده است که اطلاعات هر فرد اعم از درآمد و زهینه و اینکه چه رأیی را داده است در آن قرار داد اما این در اختیار نماینده است که آن‌ها را منتشر کند یا خیر.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره تعطیلات مجلس و سفر نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه که برخی معتقدند گاهی این تعطیلات بیش از حد معقول است، گفت: طبق آئین نامه سه هفته کاری داریم و یک هفته نماینده باید به حوزه انتخابیه خود سر بزند.

نماینده مردم دماوند ادامه داد: در یک هفته‌ای که نماینده در حوزه قرار دارد باید به امور رسیدگی کند، حتی نمایندگان تهران هم باید به حاشیه و محدوده این شهر سرکشی کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان موظف هستند که در حوزه انتحابیه خود باشند،‌ یعنی اگر ما در منطقه حضور نداشته باشیم حضور و غیاب می‌کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مردم حضور ما را در حوزه‌های انتخابیه رصد می‌کنند و اگر نباشیم مورد سوال قرار می‌دهند و ما باید پاسخگوی آنان باشیم.

وی افزود: به طور مثال من که در دماوند هستم مردم حوزه انتخابیه‌ام توقع دارند بعد از تمام شدن جلسه کمیسیون هم به آنجا بروم.

میرزایی‌نیکو عنوان کرد: اینکه رسانه‌ها تیتر بزنند تعطیلات مجلس شروع شد؛‌ درست نیست. این معنای درستی از تعطیلات را نمی‌رساند طبق آئین‌نامه نمایندگان باید در ازای هر سه هفته کاری یک هفته در منطقه و حوزه انتخابیه خود باشد.

وی ادامه داد: هر سال نمایندگان دو تعطیلات پانزده روزه دارند که امسال به خاطر برخی مسائل یک دوره شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک سایت طراحی شده که چند روز آینده آغاز به کار می‌کند که در آن به هر نماینده یک صفحه اختصاص داده است که اطلاعات هر فرد اعم از اینکه چه رأیی را داده است،‌ چه هزینه‌ای دریافت کرده،‌ کجا رفته و … در آن قرار داد اما این در اختیار نماینده است که آن‌ها را منتشر کند یا خیر.

وی ادامه داد: با این سایت کاملا رفتار یک نماینده مشخص می‌شود که چه کارهایی انجام داده است. این صفحه در واقع برای شفافیت آرا  و عمکلرد است و فرد خودش می‌تواند منتشر کننده محتویات آن باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا