خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: کنترل کرونا به آمریکا چه ربطی دارد؟

/ مسعود پزشکیان از تاثیر تحریم بر شیوع کرونا می‌گوید /

مسعود پزشکیان درباره‌ی تاثیر تحریم‌های آمریکا بر مواجهه‌ی ایران با ویروس کرونا می‌گوید قطع کردن حلقه‌ی این بیماری و پیشگیری از آن ربطی به آمریکا ندارد و اصلا نباید اجازه داد مردم بیمار شوند تا به تجهیزات پزشکی نیاز باشد.

پزشکیان به انصاف نیوز گفت: «رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای عالی سلامت باید جلسه‌ی اضطراری را تشکیل می‌دانند و این جلسات با حضور رییس‌جمهور باید روزانه ادامه می‌‌داشت. و علاوه بر آن اگر ساختارهای زیرمجموعه‌ی دولت، می‌توانستند در چارچوب شورای عالی سلامت، کارهای خودشان را با هماهنگی انجام دهند، در این صورت تا این حد گسترش بیماری در کشور را نداشتیم.

اینکه ما بتوانیم حلقه‌ی انتقال بیماری را قطع کنیم، چه ارتباطی با آمریکا دارد. اینکه ما بتوانیم همه را به صحنه بکشیم تا کمک کنند، افراد مشکوک در خانه بمانند و آنها که بیمارند بیایند سیستم ما کمک و پشتیبانی مالی کند تا بیماری را درمان کنیم به آمریکا چه ربطی دارد.»

نایب رییس مجلس ادامه داد: «اینکه الان داد و بیداد به راه انداخته‌اند و همه خواهان ماسک هستند، اگر به همه ماسک دهیم هم که مشکل حل نخواهد شد. مشکل نحوه‌ی مدیریت و ساختار آن و نوع برخورد ما با مسئله است. من معتقدم ریاست محترم رییس‎جمهور مستقیما جلسه تشکیل دهد تا روند بیماری را هرروز کنترل کنند. افراد مشکوک را در قرنطینه نگه دارند و به جاهایی که مسئله است مثل بانک‌ها و موسسات کمک مالی کنند و بسیج عمومی راه بیاندازند تا مشکل را حل کنند. مشکل درمان نیست، مشکل پیشگیری است و در این پیشگیری ما هماهنگی لازم به آن شکلی که باید داشته باشیم را نداریم؛ این را باید حل کنیم.»

او درباره کمبود ونتیلاتور [دستگاهی است که به بیمارانی که دچار اختلال تنفسی شده‌اند کمک می‌کند] گفت: «مسئله این است که اگر جلو بیماری را بگیریم دیگر نیازی به ونتیلاتور نخواهیم داشت. اگر جلو بیماری را نگیریم و کل پول مملکت را به ونتیلاتور بدهیم بازهم دچار کمبود خواهیم شد. تازه اگر هم ونتیلاتور بگیریم تعداد کسانی که می‌توانند از آن درآیند محدودتر است.

سوال این است که چرا ما باید بگذاریم بیمار به ونتیلاتور برسد. یعنی بگذاریم مردم مریض شوند و به زیر ونتیلاتور بروند و ما برویم و این دستگاه را بخریم! ما نباید بگذاریم مردم بیمار شوند. دعوا اینجاست؛ این نیست که بگذاریم مردم مریض شوند و ما باید ما ونتیلاتور داشته باشیم، ما نباید به آنجا برسیم که آ«قدر ونتیلاتور بخواهیم؛ اگر به آنجا برسیم باید گفت که کار ما غلط است و کار درستی انجام نداده‌ایم.»

پزشکیان توضیح داد: «به نظرم قدم اول تشکیل این ستاد بود. برخورد قاطع با شیوع بیماری و نهایتا زمین‌‌گیر کردن عاملین انتقال و سپس مدیریت بیماری است. نه اینکه ما بگوییم می‌خواهیم بیماری را مدیریت کنیم و موضوع را رها کنیم تا همگی بیمار شوند. اینکه خیلی غلط است و باید این بعد از کار را پیشگیری کرد که در اینجا ما شل عمل کردیم و قاطع عمل نکردیم. الان باید نیروهای امنیتی، ارتش، سپاه و بسیج، همگی باید در صحنه می‌بودند؛ ولی ما بیمارستان را به آخرین سنگر پاسخ‌گویی تبدیل کرده‌ایم. الان پزشک ما، پرستار ما بخاطر عدم پشتیبانی یک یک زندگی‌های‌شان را از دست می‌دهند و این قابل قبول نیست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تو اگه دلت بر مردم می سوخت موقعی که کرونا وارد قم شد برامردم سینه چاک می کردی واز موضع نمایندگی بهرا قرنطینه قم تلاش می کردیوقبل ترش برای رفراندوم وربطه با امریکا دفاع می کردی که حالا مردم نخ وان تاودانش را پس بدهند.رزه سکوت بگیری کسی نمی گه لالی!!

    8
    4
  2. اگر انطورور که نماینده سازمان جهانی بهداشت تایید و تصریح کرده و مینو محرز از همان ابتدا گفته که به دلیل تحریم ها قادر به تهیه کیت های تشخیصی نبودند و این علت اصلی ” عقب ماندن از تشخیص” _عین عبارت مینو محرز در مصاحبه با خبر انلاین و آرش علایی در مصاحبه با بی بی سی فارسی _ است چرا سهم تحریمهای آمریکا را انکار می کنید ؟! “انصاف” و وجدان حکم می کند بدون نادیده گرفتن ضعفهای مدیریتی، نقش همه عوامل را با همه ابعاد و میزان اثر گذاری آن ببینیم و پیش از همه آنکه بار ها به خود یاد آوری کنیم چرا سیاستگذاریها و اساسا حکمرانی در ایران به نحوی است که تقریبا تنها کشوری که نسبتا متحد ماست _ اگر نگوییم ما تیول آن شدیم_”چین” است تا “مجبور” باشیم گسترده ترین روابط را تنها با همین کشور داشته باشیم ، تا همچون یکی از ایالات این کشور تا این حد در اتفاقات سوء گریبان گیر آن مملکت شریک شویم؟! …

    5
    4
  3. در همه جای دنیا در شرایط بحران یک کشور ارگان ها و نهادهای دیگر تمام خواست ها و سیاسی کاری ها را کنار گذاشته و جز کمک به دستگاه اجرایی برای عبور کم هزینه تر از وضعیت موجود به چیز دیگری نمی اندیشند. شرم بر شما که زودتر از هر جای دیگری یک قوه را تعطیل کردید و پس از آن مانند کودکان و نوجوانان که در رسانه های اجتماعی می گردند به توهین پراکنی و مجازات مجازی قوایی که حتی یک روز کار و تلاش را تعطیل نکردند می پردازید. شرم باد بر شما، ایران در شرایط بحرانی بسر می برد و بر هیچ کسی حتی رسانه های خارج از این کشور که خود بارها اعتراف به تحریم های ظالمانه امریکا علیه مردم ایران کرده اند و نماینده بهداشت جهانی نیز به این مهم بدرستی و مستقیم اشاره کرده است.
    شما که یک قوه را تعطیل کرده اید از مشکلات باخبرید؟! یا نماینده سازمان بهداشت جهانی و تمام افرادیکه در درون ایران مانند پرسنل زحمت کش وزارت بهداشت و دیگر افراد مسئول در ستاد مقابله با کرونا که پیگیر وضعیت فعلی هستند؟
    شرم بر شما باد
    در کنار رسانه هایی بیگانه چون ایران اینترنشنال و دول متخاصم که ظلمی بس عمیق به مردم ایران روا میدارند. با تحریم، با دروغ پراکنی، با اپیدمیک کردن نا امیدی در میان مردم، با نا امید کردن و ایجاد فضای عدم اعتماد میان مردم و دولت و نیز با دامن زدن به تنش
    شرم بر شما باد
    شرم بر شما باد
    نظر من را حذف کنید ولی مطمئن باشید مردم از شما و نفرت پراکنی شما خسته شده اند و این را نمی توان حذف کرد

  4. اصلا نباید اجازه داد مردم بیمار شوند تا به تجهیزات پزشکی نیاز باشد.
    آقای دکتر هم دچار پریشان گویی و وراجی شده اند. این خزعبلات از یک پزشک که سابقه وزیری دارد بعید است! این روزها سیاسیون و مدیران حکومتی به قرنطینه بروند و گلستان سعدی را بخوانند بد نیست! هم مردم راحت تر خواهند بود و هم خودشان کمی حکمت خواهند آموخت!

  5. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تابستان به یک بیماری ناشناخته مبتلا شدند که کلاس را هم تعطیل نمودند. به نظر می رسد باید ریشه های کرونا را از قبل از شهریور 98 در قم کنکاش کرد.
    لینک انصاف:
    http://www.ensafnews.com/192698/%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%b4%d8%af%db%8c%d8%af/
    پیام فرزند ایشان:

    شفقنا نوشت:‌ فرزند حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با توجه به سخنان آیت الله هادوی تهرانی که در درس خارج خود در مورد بیماری این مرجع تقلید سخنانی مطرح کرده بود، در اطلاعیه ای آورده است: «متاسفانه خبری از جناب استاد هادوی در مورد کسالت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سایت‌ها منتشر شده که در آن نقل بسیار غلو شده است. به اطلاع مردم شریف می‌رساند:

    ایشان چند ماه پیش به سبب سرماخوردگی و تب ویروسی، عفونی مجبور به استفاده از چرک خشک کن های قوی شدند که بواسطه آن و همچنین کم اشتهایی که از عوارض این بیماری می باشد به لحاظ جسمانی ضعیف شدند.

    اکنون بحمدالله پس از بهبودی در دوره نقاهت و به توصیه پزشکان برخی از فعالیت های خود را کم نموده و در حال تجدید قوای از دست رفته هستند اما همچنان در جلسات منظم استفتاء، ملاقات‌های ضروری و مباحثات علمی در آثار مکتوب، نظارت بر امور اجرایی و جلسات روضه دفتر کما فی السابق حضور دارند.
    مسعود مکارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا