خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتشار ۶۵۸ سند برای شفاف سازی دسترسی آزاد به اطلاعات

درراستای شفاف سازی و پیروی از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پنج دستگاه اجرایی کشور بیش از 685 سند خود شامل پاسخگویی به سوالات مردم، اصل سند، ارائه آمار و ارقام و عملکردها را برای اطلاع رسانی افکار عمومی منتشر کردند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه دبیرخانه کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، پنج دستگاه که اسناد خود را منتشر کرده اند، شامل سازمان تامین اجتماعی با ٣٣١ سند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ٥٣ سند ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ٤١ سند، وزارت راه و شهرسازی با ٤٠ سند و شهرداری تهران با ٢٥ سند هستند.

این اسناد منتشره به همراه دیگر اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، قابل مشاهده است.
براساس این گزارس درحال حاضر ٤٨٠دستگاه به سامانه متصل هستند.
به گزارش ایرنا، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات یک قانون ملی و میهنی است که توسط مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت تصویب و توسط دولت به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است آنچه در این میان حائز اهمیت است اینکه همگان با احترام به این قانون ملی در گام اول برادری خود را با پیوستن به آن ثابت کرده و درمراحل بعدی نیزبا پاسخگویی و به روزرسانی هر دستگاه درفرهنگ سازی و نهادینه کردن این قانون در جامعه گوی سبقت را از دیگری گرفته و پیشقدم شوند.

مردم می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی foia.iran.gov.ir درخواست های خود را نسبت به 480دستگاه پیوسته به سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا