خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره نامه آقای محمد یزدی | یادداشت عباس عبدی

مهندس عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی درباره‌ی نامه‌ی آیت الله محمد یزدی [لینک] در تلگرام نوشت:

نامه آقای یزدی عضو برجسته جامعه مدرسین قم خطاب به آیت الله شبیری زنجانی بازتاب وسیعی داشت. مخالفتها با این نامه بجای خود؛ ولی واقعیت آنچه که در قم می‌گذرد همین نگاه آقای یزدی است. مساله این است که با یک فهم عرفی هر کسی متوجه می‌شد که این نامه اثرات منفی و مخربی برای حوزه و نظام دارد پس چرا آقای یزدی چنین نامه‌ای را نوشتند؟

پاسخ در فضای بشدت بسته حاکم بر این گروه است که در پرتو حمایت سیاسی و قدرت تنفس می‌کند و لذا قادر به پیش بینی تبعات اقدام خود نیست. قتل خاشقجی هم همین مشکل را داشت و همه تعجب می‌کردند که چطور عربستان متوجه تبعات این اقدام نبود؟ پاسخ همان فضای بسته و رانتی و مبتنی بر قدرت مادی و پولی بر افکار و برداشت‌های رهبران عربستان بود.

تا هنگامی که چنین فضایی هست و افراد می‌توانند بدون پیگیری قضایی و سیاسی هر چه بخواهند بگویند، نتیجه‌ای جز این را شاهد نیستیم.

آیا دیگران هم می‌توانند چون آقای یزدی برای یک مرجع چنین نامه‌ای بنویسند و تحت تعقیب قرار نگیرند؟ اگر بتوانند؛ در این صورت ایرادی به کار آقای یزدی نیست و اگر نتوانند که قطعا نمی‌توانند باید مشکل را در این تبعیض ویرانگر جستجو کرد. این تبعیض ریشه همه نابسامانی‌ها و اظهار سخنان نسنجیده است. که اتفاقا کسانی بیشتر قربانی این تبعیض می‌شوند که از آن بهره مند هستند.

نامه‌ی آیت‌الله یزدی خطاب به آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در اعتراض به دیدار با خاتمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اين بنده خدا بخاطر مشکلي که دارد، زود عصباني ميشود! خب، بهمين دليل بنظرم نبايستي زياد به ايشان خرده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا