خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در نقد نامه انتقادی محمد یزدی به آیت الله شبیری زنجانی

محمدحسن حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی در نقد نامه انتقادی آقای محمد یزدی رییس جامعه مدرسین به آیت الله شبیری زنجانی [لینک] نوشت:

اخیرا تصویری از رییس جمهور اسبق آقای سید محمدخاتمی در کنار مرجع تقلیدی که به نظر بسیاری مرجع اعلم عصر حاضر است آیت الله شبیری زنجانی در حد محدودی در فضای مجازی منتشر شد.

متعاقب آن نامه‌ای سرگشاده از آقای محمد یزدی اعتراض به امر فوق.

چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است:

1) اگر جناب یزدی از آن دیدار و انتشار تصویر ملاقات نگران شده‌اند با نامه ایشان اولا همه از خبر مطلع شدند ثانیا آن تصویر به رویت همگان خواهد رسید.

تصویری که شاید پیش از این چند هزار نفر دیده بودند از امروز تصویری برای خبر اول عالم سیاست است با بازنشر میلیونی.

2) جایگاه اختلاف نظر کجاست اگر یک مرجع حق نداشته باشد جور دیگری فکر کند، دیگر چه کسی می‌تواند نظری خلاف نظر جناب یزدی داشته باشد؟

مطلق انگاری خود تا کجا؟

3) عین متن شما در بیان علت احتراز از مجالست با آقای سید محمدخاتمی این است «پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مساله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری دام ظله العالی احترامی قائل نیستند….»

این بهتان است که رییس جمهور اسبق احترامی برای جمهوری اسلامی قائل نیستند البته در کیفیت و مصداق حفظ نظام با شما اختلاف نظر دارند.

این تهمت و افتراست که ایشان احترامی برای رهبری قائل نیستند البته در مصداق احترام با شما اختلاف سلیقه دارند.

دقت کنید برای خوش آمد زید و عمرو آخرت خود را به باد ندهید.

“ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان عنه مسئولا”

4) جمله آخر شما بسیار مضحک است و اسباب تعجب «ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد»

شما چه جایگاهی برای خودت قائلی که یک مرجع اعلم را امر و نهی کنی؟

خوبست چشمانمان را بمالیم و با حواس جمع با علماء اعلام مکاتبه نمائیم.

درباره نامه آقای محمد یزدی | یادداشت عباس عبدی

نامه‌ی آیت‌الله یزدی خطاب به آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در اعتراض به دیدار با خاتمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عزیزان .بزرگان .اگاهان…این درد را به که بگوییم؟؟؟؟اینقدر نااگاه از مردم؟؟؟اینقدر جامانده از جامعه؟؟؟یعنی این فرد که خود هرگز سابقه نیکی نزد بسیاری از مراجع ندارد سعی ای برای جبران مافات سوابق مسئولیت هایش نکرده؟؟؟راستی کی وکجا وتوسط چه کسانی اطلاعاتی مغشوش ووهم انگیز وشبهه دار بوی منتقل میکنند که از حداقلی هم برخوردار نباشد……سیاست شان هم مانند دیانت شان است ..دیانت شان هم که در اثرات مسئولیت هایشان مشهود….

  2. درودبر شرف پاکت آقای حائری شیرازی.الحق که پسر همان پدری.فقط در خصوص نقدتان یک جمله و آن اینکه: جانا سخن از زبان ما میگویی…

    3
    2
  3. بنظرم اتفاقا کار خوبی کرده آقای یزدی تا همه بشناسند طرز تفکر مرجعیتی که بهش دل میبندند را

    مطمئنم نظر من رو ۹۹درصد منتشر نخواهی کرد

    ولی باید بگم تقصیر آقای یزدی هم نیست
    حوزه ما باید رک و قاطع بود از اول مثل واتیکان که هر کشیشی خطای ضد تعالیم واتیکان داره درجا لباس روحانیت رو ازش خلع میکنن و اعلام میکنن فلان کس دیگر کشیش نیست

    حوزه باید همون وقتی که خاتمی با شاه عربستان دیدار مخفیانه کرد و یک میلیارد دلار پول گرفت خلع لباسش میکرد
    و همچنین امثال روحانی هم وقتی عصمت امام زمان عج رو منکر میشه تلویحا و میگه از امام زمان میشه انتقاد کرد! اینم باید از طرف حوزه خلع لباس شه حالا بماند که اصلا کسی نمیدونه روحانی کجا معمم شده قبل انقلاب و کجا درس خونده!

    تمام بدبختی ما بخاطر نفاق و عدم شفافیت آرا هست
    و کسی نباید به نامه آیت الله یزدی ایراد بگیره خود آیت الله شبیری زبان داره

  4. بی ادبی برخی منتقدین نامه، از تفاوت قائل شدن در القاب افراد معلوم می‌شود؛ یکی با لقب آیت الله و یکی تنها با اسم و فامیلی در حالیکه هردو مجتهد و فقیه‌اند و اتفاقاً مرجعیت امثال آیت الله شبیری نیز از طریق جامعه مدرسین اعلان شده بود. ضمن این که در اسلام، هر انسان غیرمعصومی، امکان خطا دارد و قابل نقد است و مرجعیت مصونیت نمی‌آورد. متأسفانه برخی معممین در نقد آیت الله یزدی، حداقل ادب را رعایت نکردند. با همان ملاکی که معتقدید چنین نامه‌ای خوب نبود همان ملاک اقتضا می کند طلبه جوان نیز در نقد آیت الله یزدی نیز رعایت ادب و اخلاق کند که متأسفانه تنها چیز که در نقدها حضور ندارد اخلاق و انصاف بوده است. اینجا است که باید آیه استرجاع را خواند نه برای نامه آیت الله یزدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا