خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفر به اعماق فضا با «فراتر از نور» | عکس

ایلنا نوشت:

گالری «ARTECHOUSE»/ «آرتک هاوس» با همکاری دانشمندان «ناسا» برگزارکننده نمایشگاه فضایی است که کهکشان‌ها و اتمسفر اطراف زمین را برای مردم شبیه‌سازی می‌کند.

طی این نمایشگاه «ناسا» با همکاری مسئولان مربوطه در گالری، فضایی را ایجاد کرده‌اند تا مخاطبان با حضور در آن، خود را در دنیایی جدید و تجربه نشده، تصور کنند.

آرتک هاوس

نمایی از گالری پیشرو و مدرن «آرتک هاوس» میزبان نمایشگاهی دیگر

این نمایشگاه «فراتر از نور» نام دارد و قرار است به بیان هنری اصیل اکتشافات علمی بپردازد. اینکه بشر چگونه با نوآوری‌های خود؛ ما را قادر ساخته فراتر از تصورات خود به دورترین نقاط کیهان بنگریم، دغدغه برگزارکنندگان این رویداد بزرگ است. 

سایت رسمی «ARTECHOUSE» نیز درباره نمایشگاه «فراتر از نور» توضیحات بیشتری داده و علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی از آن خرید کنند. 

گالری «آرتک هاوس» یکی از مهمترین مکان‌های هنری در نیویورک است که تلاش دارد هنرهای تجربی و مدرن و دیجیتال امروزی را از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و تجربیات مبتی بر فناوری پیشرفته گسترش دهد. هنرهای خلاقانه‌ای که در دیگر اماکن هنری جایی برای آن‌ها نیست، در گالری «آرتک هاوس» مورد حمایت و توجه قرار می‌گیرند. 

گفتنی است عکس‌های منتشر شده از نمایشگاه «فراتر از نور» در خلال گزارش قابل مشاهده است.

1

بخش از فضای اختصاص یافته به بخش «دیجیتال»

چرا نمایشگاه «فراتر از نور» رویدادی بزرگ محسوب می‌شود؟ 

نمایشگاه «فراتر از نور» قرار است بر اساس داده‌های دانشمندان به دیتاهای جمع‌آوری شده «ناسا» طی چندین سال گذشته بپردازد و به این واسطه با استفاده از فناوری‌های جدید و خلاقانه امروزی، فضایی با بالاترین وضوح ممکن را برای علاقمندان و مخاطبان ایجاد کند. بدون شک ایجاد این وضوح در ابعاد بزرگ امکانات زیادی را می‌طلبد.

2

نمایی از کره زمین که برای عامه مردم در دنیای واقعی هرگز به طور واقعی قابل مشاهده نخواهد بود

این تجربه هنری همه جانبه با جدیدترین فناوری‌ها، از جمله تولید بصری با کمک هوش مصنوعی و بهره‌گیری از موسیقی ایجاد شده است. موسیقی نیز صداهایی اصلی از داده‌های کهکشانی، تصاویر و یافته‌های خیره‌کننده‌ای است که فضانوردان «ناسا» از تلسکوپ فضایی «جیمز وب» دریافت شده است.

13

اگر در یک سفینه باشیم فضای پیرامون زمین را اینگونه می‌بینیم

3

اتاقی دیگر از گالری «آرتک هاوس» که به عکس‌های تلسکوپ «جیمز وب» شباهت بسیار دارد

به گفته سایت «آرتک هاوس» این نمایشگاه مخاطبان را در نور و فضایی کهکشانی غوطه‌ور می‌کند. هدف از این رویداد ایجاد کنجکاوی‌های جدید در رابطه با فضا و اتمسفر پیرامون زمین است. 

در ادامه، با اشاره به اینکه فضای ایجاد شده نمایشگاه «فراتر از نور» برای خانواده‌ها مناسب است، بر این مسئله تاکید کرده که زیبایی و آموزش‌های تعاملی مواردی هستند که در جابجایی مرزهای تخیل مخاطبان موثرند و نمایشگاه به این موضوع توجه داشته است.

4

مخاطبانی که در دنیای مجازی اما شبیه به واقعیت عصر دیجیتال غوطه‌ور شده‌اند

درباره تلسکوپ «جیمز وب» چه می‌دانیم؟ 

باید گفت «جیمز وب» این ابزار کارآمد در دنیای امروز، بزرگترین و قدرت‌مندترین تلسکوپی است که تا امروز به فضا پرتاب شده است. ویژگی مهم «جیمز وب» رصد و شناسایی و عکسبرداری از اجرام دور و بسیار کم‌نور است.

James+Webb+telescope-min

نمایی از تلسکوپ «جیمز وب» در فضا

«جیمز وب» در سال ۲۰۲۱ روی یک موشک آریان ۵ از فرانسه به فضا پرتاب شد. کارشناسان و اخترشناسان انتظار دارند وجود تسلکوپ عظیم «جیمزوب» تحولات عظیمی در امر ستاره‌شناسی و بررسی دقیق فضا و اتسمفر زمین ایجاد کند.

5

زنی ایستاده در قلب کهکشان مجازی و شبیه‌سازی شده در دنیای دیجیتال امروز

تا پیش از «جیمز وب» این تلسکوپ «هابل» بود که انجام چنین کارهایی را به عهده داشت، اما با امکانات بسیار کمتر و ضعیف‌تر. «جیمز وب» یک تلسکوپ فضایی است که منحصرا برای رصد، عکاسی و ثبت تحولات طراحی شده است.

12

مخاطبانی که در سفری شبیه به واقعیت در کهکشان خلوت کرده‌اند

11

هیچ‌کس تصور نمی‌کند که فضای پر طمطراق و هیاهوی پیرامون زمین تا این حد برای زمینی‌ها دنج باشد

سفری بیست و پنج دقیقه‌ای به فضا

مدت زمان حضور مخاطبان در نمایشگاه «فراتر از نور» بر اساس سفری سینمایی، بیست و پنج دقیقه است. طی این مدت زمان حاضران با نورها، ستاره‌ها، سیاره‌ها و دیگر اجرام آسمانی به صورتی ملموس و از نزدیک مواجه می‌شوند. آن‌ها به این واسطه به تجارب جدید کهکشانی می‌پردازند و شاهد اتفاقاتی خواهند بود که در طول تاریخ وجود داشته است. 

14

یکی دیگر از بخش‌های مورد توجه در نمایشگاه «فراتر از نور»

این رویداد علاوه بر شبیه‌سازی کهکشان‌ها و فضا، به طراحی‌های منشور نور نیوتن، عصر دیجیتال و موضوعات مربوط به آن پرداخته است. می‌توان گفت نمایشگاه «فراتر از نور» تمام اکتشافات دوربین فضایی «جیمز وب» را تا به امروز، دربرمی‌گیرد. بنا به اظهارنظر کارشناسان همه مقولات مورد توجه در نمایشگاه، احتمالاتی هستند که در آینده رخ خواهند داد و علاقمندان طی سفری که دارند با همه آن‌ها آشنا می‌شوند.

15

رنگ‌ها و ترکیباتی که در فضای خارج از زمین با آن مواجه خواهیم شد

بهره‌گیری از شش دستگاه تاسیساتی فنی

اما آنچه به نمایشگاه «فراتر از نور» جلوه‌ای مدرن‌تر بخشیده بهره‌گیری از شش تاسیسات پشتیبانی برای برگزاری هرچه بهتر آن است. این تشکیلات فنی به مواردی چون فضای ماه، ایجاد آب و هوایی مطابق با آنچه در فضا و برخی سیاره‌ها وجود دارد، می‌پردازد. مخاطبان همچنین می‌توانند با حضور در نمایشگاه تجارب و رویاهای مریخ‌نوردها را از طریق هوش مصنوعی تجربه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا