خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تماس تلفنی آیت الله صانعی با آیت الله شبیری زنجانی

آیت الله صانعی از مراجع تقلید قم در تماس تلفنی با آیت الله شبیری زنجانی دیگر مرجع تقلید شیعیان، به نامه‌ی اخیر آیت الله یزدی به وی [لینک] واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن سخنان آیت الله صانعی در این تماس تلفنی به نقل از کانال تلگرامی دفتر این مرجع تقلید در پی می‌آید:

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته، سلام من المؤمنین و الصالحین نحو جنابکم، فان سلامی لایلیق ببابکم

مدت‌هاست می‌خواستم خدمتتان برسم موفق نشدم، الآن هم کسالت جزئی دارم نتوانستم بیایم خدمتتان، مخصوصاً این روزها که باید بیشتر ما اظهار ارادت کنیم به شما که هم پدر بزرگوارتان به بنده حق دارند هم مادر والامقامتان به خانواده ما و به من حق دارند و هم خود حضرتعالی به حوزه حق دارید و به بنده هم به عنوان یک طلبه حق دارید، لازم بود اما چه کنم مشکلات داشتم عذر مرا بپذیرد، خداوند ان‌شاءالله شما را موفق بدارد و مسائلی که نامه‌های سرگشاده می‌آید اینها گذراست، اینها تمام می‌شود. امام یک وقتی می‌فرمودند نامه علیه ایشان می‌نوشتند به آقای اخوی که نامه را کنده بود در منزلشان فرموده بود که من آدم زنده‌ام چرا کنده‌ای، آدم زنده را علیهش حرف می‌زنند، این حرف‌های بی حساب و بی کتاب ده‌ها اشکال دارد که اشکالاتش را دیگران گفتند و به نفع روحانیت و حوزه تمام شد، یعنی کسانی خواستند حوزه و روحانیت و شخص حضرتعالی را خدای ناخواسته ضربه بزنند اما به نفع حوزه تمام شد.

مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما غافل از آن که خدا هست در اندیشه ما

هنوز صدای تقوای پدرتان در گوش من است، من در مباحثاتم بارها عرض کرده‌ام اخلاقیات شما همیشه برای بنده مطرح است، نظریات فقهی شما برای بنده مطرح است. بنده وقتی یک نظر فقهی می‌دهم می‌گویم اول نگاه کنید محققی مثل حضرت آقای شبیری این صناعت فقهی که بنده دارم آن نظریه را داده است موافق با نظریه ایشان است یا موافق نیست چه کنم که نمی‌توانم مفصل بگویم، اما اجمالاً بدانید ارادت من همیشه بوده و ارادت حوزه و دیگران از دوستان مومنین و صالحین همانطور که به شما سلام کردم همیشه بوده و خواهد بود و خداوند شما را برای حفظ حوزه‌ها حفظ می‌کند، همچنان که پدر بزرگوارتان و پدر متقی زاهدتان را از زنجان آورد برای حفظ حوزه، مرحوم آشیخ عبدالکریم را آورد برای حفظ حوزه، علمای بزرگ مرحوم گلپایگانی و دیگران را آورد، امام امت را آورد، امروز هم شما و امثال شما حافظ حوزه‌اید. خداوند به شما طول عمر بدهد، سایه‌تان را بر سر بنده و همه کسانی که به شما علاقه دارند مستدام بدارد و من نمی‌دانم چرا یک امر مستحب این طور مورد فشار و اذیت قرار می‌گیرد، در روایات دارد که امام صادق (ع) فرمود: من دوست می‌دارم شما دور هم بنشینید این دوست داشتن یعنی مستحب مؤکد، چطور این مستحب مؤکد قابل احترام نیست و ارزش برایش قائل نمی‌شویم. خدا می‌داند و بس و ان شاء الله خداوند به عکس نتیجه داده و نتیجه خواهد داد.

توفیق شد که صدای جنابعالی را شنیدیم، از کسالت جنابعالی من اطلاع نداشتم خداوند شفای کامل عنایت فرماید. خدا حافظ

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا