خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حتی رژیم‌های طاغوتی هم از بی‌حرمتی به جایگاه مرجعیت هراس داشتند»

رسول منتجب‌نیا در واکنش به نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی به بهانه دیدار این مرجع تقلید با سیدمحمد خاتمی تاکید کرد: حتی رژیم‌های طاغوتی هم از بی‌حرمتی به جایگاه مرجعیت هراس داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، متن نامه رسول متجب‌نیا به شرح زیر است:

بار دیگر و آن هم در آستانه اربعین حسینی علیه السلام، آیت الله یزدی در نامه‌ای سرگشاده و خطاب به مرجع عظیم القدر شیعه حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی مدّظله العالی به بهانه دفاع از نظام و مقام معظم رهبری، از موضع بالا و با لحنی توهین آمیز و تهدیدگونه ساحت مرجعیت را مورد اعتراض و بی‌حرمتی قرار داد. اگرچه این اقدام، اولین و آخرین رفتار دور از شأن نگارنده نامه نیست معذلک اینجانب به عنوان فرزند حوزه علمیه قم و شاگرد و دست پرورده مراجع عظیم الشان تقلید، جهت تنویر افکار عمومی و دفاع از حقیقت و عدالت نکاتی را یادآور می شوم؛

۱- در طول سالیان متمادی بعد از غیبت کبری تاکنون، جایگاه مرجعیت، مقدس‌ترین منزلت در بین امت اسلام و شیعیان بوده است و حتی رژیم‌های طاغوتی از بی‌حرمتی به آن هراس داشته‌اند، فراموش نمی‌کنیم تاثیر توهین روزنامه اطلاعات در یادداشت رشیدی مطلق به امام خمینی (ره) در اوجگیری انقلاب اسلامی را.

۲-آیت الله یزدی به عنوان یکی از علمای باسابقه در سیاست و انقلاب، جایگاه خود را در حوزه علمیه مشخص کنند چرا که گاهی مرجع را عزل کرده و یا نصب می‌کنند و اکنون به مرجعی توهین می‌نمایند!

۳-ایشان به خوبی می‌دانند که از افتخارات بزرگ حوزه‌های علمیه بلکه رمز بقاء و نقش آفرینی آن، استقلال حوزه‌ها از حکومت و نظارت مستقیم مراجع عظیم القدر بر حوزه‌ها بلکه مسئولان است و امام راحل همواره بر این مهم تاکید و توصیه داشتند.

۴- آیت الله یزدی با چه دلیل و مجوز شرعی و قانونی، جمعی از بزرگان اسلام و کشور را به مسئله دار بودن و حرمت قائل نشدن برای نظام و رهبری متهم می‌کند؟

۵- از حضور نگارنده نامه می‌خواهم به جایگاه شخصیت‌های مورد حرمت شکنی ایشان بین مردم و جایگاه خود در میان ملت ایران از زمان نمایندگی مجلس تاکنون اندکی مطالعه نمایند.

والسلام

رسول منتجب نیا»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا