خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع جمعی از دانشجویان تربیت مدرس

«دانشجو بر فنا رفت، اصلاحچی کربلا رفت»

جمعی از دانشجویان معترض که دیروز تجمع سکوت برگزار کرده بودند، امروز با سر دادن شعارهایی که عمدتا متوجه شخص معاون دانشجویی، دکتر محمدرضا اصلاحچی بود، به عملکرد وی اعتراض کردند و خواستار اسعفای فوری شدند.

به گزارش انصاف نیوز، دانشجویان معترض مدعی‌اند اصلاحچی مسوولیت چندین پست حساس دانشگاه را در دست دارد و مسوول اصلی سیاست‌هایی است که به شدت از کیفیت وضعیت معیشتی دانشجویان کاسته است. فشار فراقانونی در امور آموزشی و پژوهشی از جمله عدم تمدید ترم 5 و 9 برای دانشجویان و جایگزینی تمدیدهای ماهانه بر خلاف نص صریح آئین‌نامه آموزشی، افت شدید کیفیت خوابگاه‌ها، وضعیت اسفناک اینترنت دانشگاه و موارد متعدد دیگری مسائلی است که این دانشجویان خواستار مرتفع شدن آنند. همچنین روشن نشدن تکلیف پرونده‌های کمیته انضباطی دانشجویان معترض به پولی شدن دروس جبرانی در دی‌ماه 95 پس از نزدیک به 20 ماه از مواردی است که دانشجویان و شورای صنفی به شدت به آن معترضند.

به گزارش دانشجویان، ریاست دانشگاه، با وساطت دبیر شورای صنفی در جمع دانشجویان معترض حاضر شد، اما با فله‌ای خواندن این اعتراضات گقت شورای صنفی نماینده دانشجویان است و تنها آن‌ها را جهت پاسخگویی و پیگیری مطالبات به رسمیت می‌شناسد. معترضین نیز «فله‌ای خواندن اعتراضات» از سوی رییس را توهین پنداشته و ضمن اعتراض شدید به وی با استناد به بیش از 400 نامه پیگیری شورای صنفی، صحبت رییس دانشگاه را وعده سر خرمن دانستند و خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مبتنی بر آئین‌نامه شورای صنفی شدند.

از شعارهای جالب این تجمع شعار «دانشجو بر فنا رفت/ اصلاحچی کربلا رفت» بود. بنا بر انتقاد دانشجویان منتقد، درست زمانی که نوک پیکان انتقادات دانشجویان به سمت معاون دانشجویی است، او حضور در کربلا را به پاسخگویی به مطالبات دانشجویان ارجح دانسته است. این در حالی است که وی دو روز پیش در مصاحبه با سایت دانشگاه، اعتراض دانشجویان را (پیش از رخداد آن) غیرقانونی دانسته بود و وقوع آن در آبان‌ماه را موجب بروز «مشکلات پیچیده» برای معترضان خوانده بود.
این دانشجویان معتقدند این دست برخوردها و تهدیدهای امنیتی، به جای شفافیت و پاسخگویی، عمیقاً خلاف ادعاهای رییس جمهور و وزارت علوم است و تصویری پادگانی از دانشگاه ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا